آبشار عیش آباد

آبشار عیش آباد یکی از جای‌های دیدنی استان آذربایجان شرقی است که در پیرامون روستای عیش‌ آباد از توابع دهستان میشاب شمالی بخش مرکزی شهرستان مرند قرار گرفته‌است. ارتفاع این آبشار حدود ۱۵ متر است و در قسمت کوهستانی میشو غربی در جوار روستای عیش آباد شبستر واقع شده است. بخشی از جاده منتهی به آن اتومبیل رو و بقیه راه کوهستانی است. حدود ۳۰۰ متر مربع وسعت دارد و در جوار کوه و دره منظره بدیعی از زیبایی طبیعت را به نمایش گذاشته است. آبشار عیش آباد یکی از جای‌های دیدنی استان آذربایجان شرقی است که در پیرامون روستای عیش آباد از توابع دهستان میشاب شمالی بخش مرکزی شهرستان مرند قرار گرفته‌است. ارتفاع این آبشار حدود ۱۵ متر بوده و حدود ۳۰۰ متر مربع وسعت دارد.و در جوار کوه و دره منظر بدیعی از زیبایی طبیعت را به نمایش گذاشته است.روستا از لحاظ جغرافیایی از هر ۴ طرف کوهستانی است, خانه‌های روستا به صورت کوهپایه ای وبه شکلی زیبا و خاص ساخته شده اند .
از مقابل روستا رودی میگذرد که  در فصل بهار آب آن بسیار زیاد می‌شود به طوری که نمی‌توان از روی آن عبور کرد و فقط باید از روی پل گذشت.
کوه‌های روستا همیشه پوشیده از برف است, حتی در اوایل تابستان در تیر ماه برف در کوهپایه‌ها هنوز به چشم میخورد وتا آخر مرداد ماه برف ماندگار است.
کشاورزی روستا به برکت آبهای زیادی که از کوهها سرازیر میشود پیشرفتهای زیادی کرده است.
خانه‌های روستا به شکل کوهپایه ای در کنار همدیگر به حالت زیبایی قرار گرفته اند.
خانه‌ها بیشتر از خاک رس ساخته شده اند که در قدیم به آن کاه اضافه کرده ودیوار وسقف خانه‌ها را درست میکردند, سقف خانه‌ها هم از چوب درختان است .
کنار روستا جایی وجود دارد که همه خاک مورد استفاده خود را از آنجا تهیه میکردند
این روستا  ۱۵۰ خانوار دارد  و مردم آن آذربایجانی و مسلمان شیعه هستند.
این روستا به دلیل همجواری با رودخانه و آبشار عیش‌آباد مشهور است
مردمان این روستا بسیار  مهمان نواز هستند. از روستا تا آبشار حدود ۴۵ دقیقه راه است.بخشی از راه دسترسی به آبشار، اتومبیل‌رو و بخش دیگر، کوهستانی است. در کنار کوه و دره‌هایی که آبشار در آن است، چشم‌اندازهای بی‌مانند وزیبای طبیعی خودنمایی می‌کنند.
در بیشتر روزهای سال می‌توا