بازار سرپوشیده اهر

بازار سرپوشیده اهر (بازار نصیر بیگ) از جمله بازارهای تاریخی است که معماری آن و مشاغل موجود جلب توجه می کند و یکی از جاذبه های گردشگری اهر به شمار می آید.

این بنای سرپوشیده چندیدن در ورودی داشته و شامل بازار مسگران (مسگرخانه)، بازار کلاه‌دوزان، راسته آهنگران، میدان دواب، میدان تره‌بار است. این بازار همچنین دارای حمامی بوده که در زمانهای قدیم از بین رفته است و اکنون محوطه آن دیده می‌شود.

بازار اهر (2)

سردر «نصیر بیگ» بازار تاریخی اهر تقریبا دست نخورده باقی‌مانده است. علاوه بر این، راسته بازار، بازار کفاشان و بازار نصیر بیگ قسمتی از بازارهای قدیمی اهر است که به شکل و شیوه قدیمی خود پا بر جاست.

این بازار در زمان حکمران ارسباران (رشیدالمل) مرمت و بازسازی شده و دارای راسته بازار، بازار نصیربیک، بازار جعفرقلی خان، بازار کفاشان می‌باشد.

راسته سه دکانلار و راسته مسجد سفید به اضافه محله قلعه قاپوسی از مراکز دادوستد در اهر به شمار می‌رفته است.

بازار تاریخی اهر دارای تزئینات گچبری است و این تزئینات در کمتر بازاری دیده می‌شود.

بخش‌هایی از این بنا در زلزله ۲۱ مزداد ۱۳۹۲ تخریب شده بود که در عرض ۳ ماه مرمت و بازسازی شد.

 بازار اهر (1)

بازار اهر (7)

بازار اهر (6)

بازار اهر (4)

بازار اهر (3)

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.