۹۳۰ پروژه گردشگری در کشور در حال اجرا است

سرویس خبری روزنامه ارک-معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: بیش از ۹۳۰ پروژه گردشگری در سطح کشور با اعتباری معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است.

مسعود سلطانی فر در آیین گشایش نخستین گروه هتل های بین المللی چهار و پنج ستاره فرودگاهی کشور، افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های در حال اجرای سازمان گردشگری ۵۰ درصد است.

وی افزود: تاکنون برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی از محل تبصره پنج قانون بودجه ۹۳ حدود ۱۴۰ پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۲ میلیارد تومان معرفی شده که ۲۰ پروژه با اعتبار ۳۵۲ میلیارد تومان به تصویب رسیده و باقی پروژه ها نیاز به انجام کارشناسی برای تخصیص اعتبار دارند.

وی با بیان آنکه در سال ۱۳۹۴ حداقل دو برابر پروژه های گردشگری در سال جاری برای بهره گیری از منابع مالی از صندوق توسعه ملی را شاهد خواهیم بود، از معرفی حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه گردشگری به بانک های مختلف کشور در سال جاری خبر داد و گفت: حدود ۳۰ درصد از این پروژه ها تامین مالی شده است.

سلطانی فر با اشاره به رنج چندین ساله افراد مختلف در حوزه تصمیم گیری، اجرا و ساخت پروژه هایی با استانداردهای روز دنیا به ساخت هتل های بین المللی چهار و پنج ستاره فرودگاه های کشور اشاره کرد و از تلاش های تمام دست اندرکاران سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بانک گردشگری برای ساخت این هتل بین المللی به عنوان یک حرکت بزرگ و تاثیرگذار تقدیر کرد.

وی گفت: هر زمان که شرایط کشور با مسائلی همچون تحریم و محدودیت منابع سخت تر شده، ثابت شده که با همت بلند می توان به اهداف و آرمان های بزرگ کشور دست یافت.

 

سانلی اشراقی

من سانلی اشراقی، عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته برنامه ریزی گردشگری دانشگاه تبریز به پایان رسانده ام. از سال 1384 با گذراندن دوره های خبرنگاری به این حرفه علاقه مند شدم و از سال 1386 به طور رسمی وارد این حرفه شدم و با نشریات مختلفی از جمله روزنامه ارک همکاری مستمر داشته ام. پس از آشنایی با پدیده گردشگری علاقمند به تحصیل در این رشته شده و پس از پایان کارشناسی فیزیک هسته ای، به تحصیل در رشته گردشگری پرداختم از اوایل تحصیلم به برقراری ارتباط بین مطبوعات و گردشگری علاقمند بودم و این علاقه من را به سوی فعالیت در این زمینه سوق داد. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوا و طراحی و چاپ ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک به عنوان سردبیر و مدیر مسئول با همراهی تیم ارک توریسم اجرایی کردم . همچنین به عنوان عضو هیئت تحریره نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، فعالیت کردم. سال ۱۳۹۳، تیم ارک توریسم در راستای تولید محتوای الکترونیک ، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی کرد. زمینه تخصصی من در این گروه مباحث تاریخی میباشد در مورد تاریخ پر رمز و راز تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی آذربایجانی تسلط دارم. اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر زمینه های فعالیت ما در تیم متخصص و جوانمان هست. همچنین از سال ۱۳۹۶ پروژه یک دقیقه با تبریز را با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز دنبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.