۲۹ هتل پنج ستاره و ۷۵ هتل چهار ستاره، همه‌ی دارایی ایران از هتلهای خوب

بررسی ستاره هتل‌های کشور نشان می‌دهد که از میان حدود ۱۱۰۰ هتل موجود در کشور، با دو تا پنج ستاره که به درجه‌های TOP، A، B و C تقسیم شده‌اند، تنها ۲۹ هتل پنج ستاره در ایران موجود است و ۷۵ هتل دیگر نیز چهار ستاره هستند.

بررسی میدانی هتلهای تاپ موجود در ایران نشان می‌دهد که استان‌هایی مانند آذربایجان غربی، اصفهان، بوشهر، کرمانشاه، کرمان، همدان و مرکزی تنها دارای یک هتل پنج ستاره هستند. استان‌ آذربایجان شرقی نیز دو هتل پنج ستاره دارد. بیشترین تعداد آمار هتل‌های پنج ستاره در تهران، خراسان رضوی و فارس است که به ترتیب دارای پنج، پنج و شش ستاره هستند.

در این میان استان هرمزگان نیز سه هتل پنج ستاره دارد اما هنوز شهری مانند یزد با وجود مراکز اقامتی متعدد در فهرست جامعه هتلداران ایران، هتل پنج ستاره‌ای ندارد. این شهر دارای چهار هتل چهار ستاره است؛ همانند استان خوزستان که آن هم چهار هتل چهار ستاره دارد. با این حال استان‌های مازندران و اصفهان نیز دارای پنج هتل چهار ستاره، گیلان ۶ هتل چهار ستاره و کرمان، فارس و آذربایجان شرقی هر کدام دارای دو هتل چهار ستاره، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و قم سه هتل چهار ستاره هستند و پس از آن استان‌های تهران وخراسان رضوی هر کدام با ۱۱ و ۱۰ هتل چهار ستاره دارای بیشترین تعداد هتل‌های پر ستاره در ایران به شمار می‌آیند.

هر چند که از میان ۳۱ استان کشور، استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان، هرمزگان، مرکزی، لرستان، زنجان و اردبیل تنها یک هتل چهار ستاره دارند، با این حال شهرهایی مانند البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سمنان، قزوین و حتی گلستان نه هتل چهار ستاره دارند و نه هتل پنج ستاره.

جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران به خبرنگار مهر گفت: این آمار از هتل‌‌های چهار و پنج ستاره موجود در کشور، آخرین آمار به روز شده هستند.

صحبت‌های جمشید حمزه‌زاده در حالی است که بسیاری از این هتل‌های چهار و پنج ستاره استانداردهای لازم را برای گرفتن ستاره‌های درخشان ندارند. برخی از آنها گرچه پنج ستاره روی سر درشان نصب شده ولی در حقیقت خدماتی که ارائه می‌کنند، همانند هتل چهار ستاره و یا حتی پایین‌تر از آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.