کلیسایی عجیب در اعماق زمین

”لالیبلا”، ‌یکی از شهرهای مذهبی اتیوپی با ۱۱ کلیسای قرون وسطایی است که تماما با سنگ‌های سرخ آتشفشانی ساخته شده اند. پیش از هرچیز باید گفت که این شهر، مکانی عبادی برای ساکنان خود بوده و از اینرو هیچگونه تبلیغی برای جذب گردشگر در آن صورت نگرفته است. داستان‌های بومی حاکی از آن است که “شاه لابیلا” پس از بازدید از بیت المقدس در قرن سیزدهم میلادی، دستور ساخت چنین معابد یا کلیساهایی را در این منطقه داده است. به دستور وی، تمام کلیسا در محوطه‌ای بیرون از صخره‌ای سرخ رنگ و آتشفشانی بنا شدند. در ابتدا چهار کلیسا در یک مکان زیرزمینی ساخته و با راهروهایی به هم مرتبط شدند.

کلیسای سنت جورج بخشی از کلیسا های ۱۱ پارچه در آمهارا در اتیوپی است نام اصلیش روها و یا واروار است و اخیرا توسط نام مدرن لالیبلا شناخته میشود .این کلیسا از تراشیدن زمین های رس و خاک های آتشفشانی در قرن ۱۲ میلادی پدید آمده است و آن را بعنوان هشتمین عجایب روی زمین هم لقب داده اند.

lalibelarockchurch1

00-0k-lalibela-ethiopia 20070111-Amhara-Lalibela-092-1 looking-down-bet-giorgis-500 Bete_Giyorgis_Lalibela_Ethiopia

این کلیسا در گودالی به طول وعرض ۲۵ متر و عمق ۳۰ متر ایجاد شده است. این کلیسا ی عجیب توسط شاه اتیوپی که نامش لالیبلا بوده ساخته شده و به همین دلیل امروزه با این نام شناخته میشود .با توجه به امکانات قرن ۱۲ میلادی ساختن ساختمانی به ارتفاع ۳۰ متر امکان پذیر نبوده و شاه اتیوپی برای دستیابی به هدفش از طریق کندن ساختمان از سنگ های سخت زیر پایش استفاده کرده است.

hhi1402  hhi1404 Window_Detail,_Lalibela,_Ethiopia_(3255783021)

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.