چشمه خُمده

خُمِدِه یکی از روستاهای سرسبز و دیدنی اطراف شهرستان فیروزکوه است. چشمه آب معدنی این روستا یکی از دیدنی‌ترین نقاط آن محسوب می شوند که ۵ کیلومتر تا جاده فیروزکوه ـ زرین‌دشت فاصله دارد. برای دسترسی به این منطقه از تهران به سمت فیروزکوه حرکت کرده و بعد از گذشتن از پردیس،بومهن و رودهن به فاصله ۱۰ کیلومتر از فیروزکوه سمت راست تابلو “زرین دشت” دیده می‌شود , از این مسیر به اندازه ۱۰ کیلومتر به سمت جنوب حرکت کرده به یک فرعی خاکی رسیده که تابلو ی قدیمی “روستای خُمده”کنارش نصب شده است ,پس از طی مسافت ۵ کیلومتر از جاده خالی و عبور از پلی که از روی رودخونه رد می‌شود به چشمه آب معدنی خمده میرسید ,که از اینجا تا خود روستا کمتر از یک کیلومتر فاصله است.خمده در فاصله تقریبی ۳۰ کیلومتری “تنگه واشی” قرار گرفته است.

 

خمده1

این منطقه زیبای تفرجگاهی به عنوان دومین نقطه گردشگری شهرستان فیروزکوه پس از منطقه توریستی تاریخی تنگه واشی مطرح بوده که به خصوص در فصل تابستان و ایام گرم سال پذیرای هزاران گردشگر است.این چشمه علاوه بر زیبایی فوق‌العاده، خاصیت درمانی هم دارد.

 

خمده3

استفاده‌کنندگان از آب این چشمه بر این باورند که آب آن برای بهبود امراض پوستی و و مفصلی همچنین سنگ کلیه موثر است.اکنون خمده استخری طبیعی دارد, آبی که از دل کوه بیرون می‌آید در این استخر که دورش را سنگ‌چین کرده‌اند، جمع شده و قابل استفاده می‌شود. با کشیدن دیواری دور تا دور آن، هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند در ساعات مختلف از آب چشمه استفاده کنند.

 

خمده4

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.