وین،مرفه ترین شهر دنیا

طبق جدیدترین تحقیق صورت گرفته توسط سازمان ملل متحد ، وین پایتخت اتریش مقام نخست را در میان شهرهای مرفه جهان به خود اختصاص داد.
به گزارش ایرنا، در این تحقیق سازمان ملل، ۶۹ شهر در سراسر جهان از نظر رفاه مورد بررسی قرار گرفته اند.
چهار شاخصه مورد بررسی در این تحقیق سازمان ملل عبارت بوده است از تولید، کیفیت زندگی، امور زیربنایی و توسعه پایدار.
در تحقیق سازمان ملل هیچ یک از ۶۹ شهر بررسی شده نتوانست نمره کامل ۱۰۰ درصد را در این چهار زمینه کسب کند ولی وین با کسب ۹۳٫۶ درصد به مقام نخست دست یافت.
بر اساس این گزارش، نیویورک ، تورنتو، لندن و استکهلم بعد از وین قرار گرفتند.

وین در همه روزهای سال پذیرای عده زیادی از جهانگردان است و در سال حدود ۷ میلیون توریست از آن بازدید می‌کنند که بر اساس آمار، در سال ۲۰۰۴ این جمعیت چیزی در حدود ۵/۳ میلیون نفر بوده‌است.

  • موزه ملکه سی‌سی یکی از موزه‌های معروف وین است .
  • کلیسای سنت‌استفان با قدمتی ۹۰۰ ساله بزرگ‌ترین کلیسای شهر به شمار می‌رود و در مرکز شهر قرار دارد و یک شاهکار دوره گوتیک محسوب می شود. ورود برای عموم رایگان است. یکی از جالب ترین قسمت های این کلیسا سردابه (به آلمانی Katakomben ) آن است که بقایای اسکلت قربانیان طاعون در قبرهای دست جمعی آن جا نگه داری می شود.
  • قصر شونبرون نیز از دیدنی‌ترین جاهای وین است که در دوره باروک و حدود سال ۱۷۰۰ میلادی بنا شده‌است و در آن سالنی قرار دارد که به سالن ایرانی مشهور بوده و معماری آن نیز به سبک معماری ایرانی است. در زبان آلمانی شون به معنای زیبا و برون به معنای چشمه است. همچنین شونبرون دارای یک گلخانه بسیار بزرگ و مجهز بوده که در نوع خود بی‌نظیر است و تنوع گیاهانی که در آن کاشته‌اند تا آنجاست که تا صد سال پیش در آن درخت انار می‌کاشتند . صدها گونه رز در فضای باز این قصر کاشته شده که به صورت فصلی دوباره کاشته می‌شوند.
  • هافبورگ قصر سلطنتی اتریش است و طی بیش از ششصد سال محل زندگی پادشاهان اتریش از اولینشان رودولف اول در سال ۱۲۷۳ تا آخرینشان کارل اول در سال ۱۹۱۸ بوده است.
  • موزه آلبرتینا که زمانی مهمانسرای سلطنتی بود اکنون یکی از معروف ترین موزه های وین است که در آن آثار رافائل، رامبراند، داوینچی، مایکل آنجلو، سزان، پیکاسو و البته گوستاو کلیمت و اگون شیله نگه داری می شود.
  • قصر بلویدیر شامل موزه ها و گالری های مختلفی است و آثار مهمی از گوستاو کلیمت و اگون شیله در آن نگهداری می شود. تابلوی معروف بوسه (نقاشی) اثر کلیمت در این مکان نگهداری می شود.

از دیگر نقاط دیدنی وین می‌توان باغ وحش، قصر گلوریت، موزه تکنیک و موزه دکتر لئوپلد را نام برد.

3029123-poster-p-shutterstock156125846

hideaways_vienna-austria-hero

Vienna 10

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.