نمایشگاه و جشنواره گردشگری ادبی برگزار می شود

در سال نامگذاری اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران، نمایشگاه و جشنواره گردشگری ادبی برگزار می شود.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان و دبیر نمایشگاه و جشنواره گردشگری ادبی با اعلام  گفت: در جلسه ای که در هفته گذشته با حضور تعدادی از دست اندرکاران اهواز پایتخت کتاب برگزار گردید مقرر شد که در سال ۱۳۹۴ که اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران نمایشگاه و جشنواره گردشگری ادبی برگزار شود
مجتبی گهستونی افزود: کلیه آثار ادبیات داستانی نویسندگان شاخص خوزستان مورد مطالعه و مکان های مهم با اهمیتی که در آثارشان وجود دارد استخراج شده و این مکان ها توسط تیمی از عکاسان زبده خوزستانی عکاسی خواهد شد.
وی بیان کرد: در این نمایشگاه، عکس کلیه مکان های شاخصی که رویدادهای داستانی در آن رخ داده است را با ذکر جزئیات به نمایش خواهیم گذاشت. البته در بخش هایی از نمایشگاه به وسیله عکس اطلاعات لازم را در خصوص نویسنده مورد نظر و آثارش به مخاطبین ارائه خواهیم داد.
دبیر نمایشگاه و جشنواره گردشگری ادبی اظهار داشت: تهیه نقشه گری ادبی برای دسترسی هرچه بهتر گردشگران به مکان رویدادها و برگزاری شش کارگاه آموزشی داستان نویسی، عکاسی و گردشگری از برنامه های جانبی نمایشگاه و جشنواره عکس گردشگری ادبی خواهد بود.
دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان درباره دلیل برگزاری چنین رویدادی در اهواز گفت: خوزستان و شهر اهواز مرکز پرورش نوییسندگان مطرحی در ادبیان ایران بوده است. وقوع جنبش های ادبی مختلف تحت تاثیر شرایط گوناگون در خوزستان باعث شده است تا همواره آثار با ارزشی در حوزه ادبیات داستانی ایران خلق شود. به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا نمایشگاه و جشنواره گردشگری ادبی در اهواز برگزار شود.
گهستونی یادآور شد: زمان پیشنهادی برای برگزاری جشنواره و نمایشگاه گردشگری ادبی، اردیبهشت ۱۳۹۴ است. در ضمن در این رویداد از نویسندگان مطرح کشور دعوت به عمل خواهد آمد.
گفتنی است که در اسفند ماه ۱۳۹۳ در نخستین دوره انتخاب پایتخت کتاب در ایران، اهواز از میان ۱۰ شهر راه یافته به مرحله نهایی به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد.
CHN
سانلی اشراقی

من سانلی اشراقی، عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته برنامه ریزی گردشگری دانشگاه تبریز به پایان رسانده ام. از سال 1384 با گذراندن دوره های خبرنگاری به این حرفه علاقه مند شدم و از سال 1386 به طور رسمی وارد این حرفه شدم و با نشریات مختلفی از جمله روزنامه ارک همکاری مستمر داشته ام. پس از آشنایی با پدیده گردشگری علاقمند به تحصیل در این رشته شده و پس از پایان کارشناسی فیزیک هسته ای، به تحصیل در رشته گردشگری پرداختم از اوایل تحصیلم به برقراری ارتباط بین مطبوعات و گردشگری علاقمند بودم و این علاقه من را به سوی فعالیت در این زمینه سوق داد. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوا و طراحی و چاپ ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک به عنوان سردبیر و مدیر مسئول با همراهی تیم ارک توریسم اجرایی کردم . همچنین به عنوان عضو هیئت تحریره نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، فعالیت کردم. سال ۱۳۹۳، تیم ارک توریسم در راستای تولید محتوای الکترونیک ، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی کرد. زمینه تخصصی من در این گروه مباحث تاریخی میباشد در مورد تاریخ پر رمز و راز تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی آذربایجانی تسلط دارم. اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر زمینه های فعالیت ما در تیم متخصص و جوانمان هست. همچنین از سال ۱۳۹۶ پروژه یک دقیقه با تبریز را با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز دنبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.