دریاچه آهنک

دریاچه آهنک در استان تهران قرار دارد. این دریاچه در نزدیکی جاده فیروزکوه به سیمین دشت در استان تهران واقع است. دریاچه از چهار آبگیر کوچک و بزرگ تشکیل شده است که وسعت هر چهار آبگیر در حدود نیم هکتار است.

1

 آبگیرها در بلندای ارتفاعات جنوبی روستای سیمین دشت قرار گرفته شده است.حاشیه دریاچه توسط گیاه نی پوشیده شده است که ارتفاع آنها از ۳ متر متجاوز است و مناظر زیبایی را ایجاد کرده است. آب دریاچه از ذوب برفهای ارتفاعات اطراف و چشمه ای که در کف آبگیر قرار دارد تامین میگردد.آب دریاچه قابل شرب نیست. ظاهرا در گذشته سازه هایی در کنار دریاچه ایجاد شده است که تخریب گردیده آن و اثرات آنها کماکان پابرجا است. روستای سیمین دشت از روستاهای شهرستان فیروزکوه است.اقتصاد عمده مردم بر پایه کشاورزی و دامداری استوار است و البته کشاورزی جزء مشاغل غالب اهالی است.

2

محصولات عمده روستا مشتمل بر گردو، سیب، زردآلو پیوندی، قیسی، یونجه، کدو، خیار، گندم و جو است. مسیر اصلی آن در امتداد جاده تهران به سمت فیروزکوه بعد از پمپ بنزین سید آباد فرعی سمت راست جاده ای است که بعد از گذراندن روستاهای کلاک ، رودافشان ، مشهد ، حصاربن ودر نهایت به سیمین دشت میرسد.

3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.