دره راگه؛ بهشتی در قلب کویر

استان کرمان به دلیل گستره پهناور و تنوع یکی از بی نظیرترین شرایط اقلیمی را برای اکوتوریسم در کشور به خود اختصاص داده است و جالب اینکه هر از چند گاهی مکانی جدید و بی نظیر از حیث گردشگری در این منطقه شناسایی و معرفی و به یکی از قطب های اصلی گردشگری تبدیل می شود.

 

راگه1

 

دره راگه در نزدیکی شهر رفسنجان از جمله این مکانها است، در کویر اطراف شهر معروف رفسنجان دره ای به طول ۲۰ کیلومتر و عمق ۷۰ متر وجود دارد که با عرضی ۱۸۰ متری منظره ای فوق العاده زیبا را به وجود آورده است نکته جالب توجه جاری بودن رودخانه دائمی گیودری در عمق این دره می باشد و بر اساس نظر کارشناسان دره به دلیل فرسایش های آبرفتی شکل گرفته و به دلیل ادامه فرسایش اشکال برخی قسمت های دره در حال تغییر نیز است.

 

راگه2

نکته قابل توجه در خصوص این منطقه بکر طبیعی وجود حیات وحش منحصر به فرد در منطقه است که شامل عقاب، دراج و کبک می شود و این دره با منطقه حفاظت شده بدوئیه که پناه گاه آهو در استان کرمان محسوب می شود تنها چند کیلومتر فاصله دارد و وجود این حیوان نیز در منطقه توسط افراد محلی گزارش شده است.

 

راگه3

وجود اشکال زیبای طبیعی در دره کویری از سوی دیگر فرسایش های آبی در منطقه موجب شده است اشکال بسیار زیبایی در دیواره های دره راگه شکل گیرد که بر زیبایی این منطقه افزوده است.زیبایی و منحصر به فرد بودن این دره به حدی است که برخی این منطقه را با دشت کلوتهای شهداد از نظر پتانسیل های گردشگری هم تراز می دانند و مسئولان استان کرمان به خصوص در بخش میراث فرهنگی و فرمانداری رفسنجان در حال برنامه ریزی در راستای توسعه گردشگری در این منطقه هستند.

 

راگه6

اما آنچه که مسلم است معرفی و شناخت این دره از دو سال قبل توسط یکی از فعالان گردشگری به نام محمد رضا صادق زاده انجام شده است و فعالیت های وی موجب شده این دره در لیست مناطق بکر گردشگری استان کرمان قرار گیرد.
این دره حاصل فرسایش آب رودخانه دائمی گیودری بوده ومربوط به دوران چهارم زمین شناسی (کواترنری) است و سن آن حدود ۲۰ هزارسال تخمین زده می شود.

 

راگه7

به منظور غنی کردن اوقات فراغت گردشگران و اهالی منطقه یکسری جذابیت تفریحی ، تفرجی و ورزشی درکناردره و درمجاورت اکوکمپ راگه ایجاد خواهد شد که شامل مواردی نظیر دوچرخه سواری استقامتی، شترسواری، اسب و کالسکه سواری ، موتور چهارچرخ ، راپل ، طی کردن عرض دره با عبورازروی پل معلّق ، بانجی جامپینگ ( پرش از ارتفاع )، سورتمه سواری درداخل دره، صخره نوردی، مسابقات رالی کویر، پرواز با چترپاراسل برفرازدره، مسابقات اهداف پروازی ( تراپل)، زیپ لاین، آستروتوریسم یا گردشگری نجوم و …. خواهد بود.

 

رتگه4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.