جنگل‌های پردانان

جنگل‌های پردانان در شهرستان پیرانشهر، در استان آذربایجان غربی در فاصله ۱۲۹ کلیومتری جنوب شهرستان ارومیه واقع است. پیرانشهر از شمال به نقده و اشنویه، از جنوب به سردشت از شرق به مهاباد، از غرب به مرز ایران و عراق منتهی می‌شود.پیرانشهر یکی از پنج شهرستان کردنشین آذربایجان غربی محسوب می شود و مناظر طبیعی، چشمه‌سارها و کوه‌های زیبای زیادی دارد که این منطقه را بسیار زیبا ساخته است.

 

جنگل1

کوه‌های بلند سیاه کوه در شمال و شیخان در جنوب این منطقه قرارگرفته است و از این کوه چشمه‌های رود زاب جاری است .جنگل‌های پردانان در ۲۲ کیلومتری جنوب پیرانشهر,بر سر راه جاده پیرانشهر به سردشت جنگل‌های سرسبز و خوش آب و هوای پردانان قرار دارند .

 

جنگل2

این منطقه رودخانه دائمی و خروشانی دارد که یکی از سرچشمه‌های اصلی رود زاب کوچک است .این جنگل‌ها که تا برف‌های دائمی کوه‌های مرزی ایران و عراق امتداد دارند.این منطقه سرسبز با داشتن کوه‌ها و جنگل‌های زیبا مانند یک تابلوی نقاشی است که گردشگران زیادی را به سمت زیبایی خود جذب می‌کند.

 

جنگل3

این منطقه یک آبشار بی نظیر و خروشان به نام خرپاپ دارد که در میان جنگل‌های سر سبز پردانان جاری می‌باشد.مردم محلی این منطقه را بنام (زه ویان) می‌شناسند.

 

جنگل4

در مورد نام آبشار خرپاپ به گفته ی ده که خرپاپ در زبان کردی معنای مستقلی ندارد، اما به نظر می‌آید این کلمه تغییر شکل یافته کلمه دیگری باشد چون خر(Khr) با خ ساکن به جایی گفته می‌شود که آب جمع شده و گذر می‌کند.

 

جنگل5

این جنگل سرسبز با آبشار زیبایش گردشگران و طبیعت دوستان زیادی را برای گذراندن ساعاتی آرام به خود می‌خواند. آبشار خرپاپ در میان جنگل های پردانان پیرانشهر و مرز استان های آذربایجان غربی و کردستان واقع شده است.

 

جنگل7

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.