ایرانگردی به سبک شکمو ها! (راهنمای گردشگری خوراک در ایران)

سرآشپز از شماره دوم سفرنامه ی ارک همراه شما عزیزان بوده است و در این ستون از سفرنامه ی ارک به بررسی فرهنگ های متنوع غذایی در کشور عزیزمان، دستور تهیه خوراک ایرانی و فلسفه ی فرهنگ تغذیه ی ایران پرداختیم.

در این شماره که در آستانه نوروز ۱۳۹۴ منتشر می شود برای شما که قصد سفر در مرزهای کشورمان را دارید پیشنهادات ویژه ای داریم. عادات تغذیه ای روزانه ی ما در ایام سفر و فراغت تغییر می کند، به جای نشستن بر سر سفره در خانه هایمان بیشتر در رستوران ها و غذاخوری های بین راه وعده های غذاییمان را سپری می کنیم. چند خط اول منوی هر رستوران ایرانی را که بخوانید تنها اسم کباب ها به چشمتان می خورد. غذایی که در رستوران های محل زندگی خود نیز می توانید با بهترین کیفیت میل کنید. لطف سفر به تنوع و تغییر است، غذاهای محلی در حال تبدیل شدن به یکی از مهم ترین جاذبه های یک مقصد گردشگری هستند. پیشنهاد ویژه ی ما به شما برای سفر امسالتان ریسک کردن در انتخاب رستوران و غذاست. فرهنگ های متنوع تغذیه ای ایران، قطعا پاسخگوی نیاز و ذائقه ی شما خواهد بود.

کافیست در انتخاب رستوران نکاتی را مد نظر داشته باشید؛ به وضعیت بهداشت ظاهری رستوران نگاهی بیاندازید، قطعا با نگاهی کوتاه به کیفیت خدمات و بهداشت رستوران می توانید نکات مهمی را دریابید. اگر رستوران یا یک غذا خوری محلی خوراک خوب طبخ کند مشتریانش هم راضی و خشنود خواهند بود، با یک نگاه کوتاه می توان رضایت را از نگاه مشتریان دریافت. غذاهای محلی انتخاب کنید، از گارسون یا مالک غذاخوری بپرسید که در منطقه ی آنها کدام غذاها لذیذ تر و محبوب تر

هستند. در جنوب ایران از غذاهای دریایی و در شمال ایرانی از انبوه خوراک های گیاهی سالم ساده و بی تفاوت نگذرید. اگر زائر مشهد مقدس هستید آش های لذیذ مشهدی گزینه ی خوبی هستند. خوزستان و پلوهای خوش طعمش، کرمانشاه و خورش خلال بادام، تبریز و کوفته ی لذیذ تبریزی، گیلان و کباب ترش، کردستان و خورش زرشک و … همه و همه گزینه های خوش طعم برای سفر شما هستند. سوغات و شیرینی های مقاصدتان را نیز فراموش نکنید.

اگر اینگونه سفر کنید، گردش شما نام خاصی به خود می گیرد، گردشگری خوراک، نوع شناخته شده ای از گردشگری که در سرتاسر جهان است. از فعالیت های دیگری که به این نوع سفر تنوع می بخشد بازدید و خرید از فروشگاه های محلی مواد غذایی است. شمال و جنوب کشورمان در هر شهر و روستای کوچکی بازارهای محلی مواد غذایی در ایام مختلف هفته برپاست. رنگ و طراوتی که در این بازارها به چشم می خورد بی همتاست. اگر توانستید به سبک گردشگرهای حرفه ای غذا سفر کنید، از خاطراتتان عکس بگیرید و با ما به اشتراک بگذارید. ما نیز تجربیات شما را در  Arktourism.ir در اختیار سایرین می گذاریم، سفر به سلامت!

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.