اقامت نوروزی هتل های مشهد از ۶۰ تا ۴۰۰ هزار تومان

خراسان رضوی همواره یکی از استان‌های مورد علاقه مسافران نوروزی بوده و هست. چنانکه هر سال جز ۵ استان پرمسافر تعطیلات نوروز معرفی می‌شود. این درحالی است که تاکنون کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت اقامت هتل‌های این استان برای نوروز رزرو شده‌اند.

«محمد قانعی» رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گفت: «ظرفیت هتل‌های مشهد حدود ۵۰ هزار تخت است که البته در شرایط ویژه تا ۷۵ هزار تخت نیز قابل افزایش است. با این وجود تاکنون کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت هتل‌ها رزرو شده‌است و این امکان برای مسافران وجود دارد که در مشهد اقامت مناسبی داشته باشند.»

به گفته او، میانگین اقامت در هتل‌های مشهد تا اول اسفند ماه سال جاری حدود ۵۷ درصد بوده‌است که مرداد ماه با ضریب اشغال ۸۷ درصد پرمسافرترین ماه و بهمن‌ماه با ضریب اشغال ۴۰ درصد تاکنون کم مسافرترین ماه سال برای هتل‌های مشهد بوده‌اند. البته اسفند ماه نیز تاکنون ضریب اشغال ۳۳ درصد را داشته‌است.

قانعی همچنین به نرخ نوروزی هتل‌ها اشاره کرد و گفت: «نرخ‌ها در نوروز ثابت خواهد بود و افزایش جدیدی اعمال نخواهد شد. مسافران می‌توانند با هزینه کرد ۶۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در هتل‌های یک تا پنج ستاره استان اقامت داشته باشند.

رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی همچنین به آغاز بازدیدهای نظارتی هتل‌ها از اول آذر اشاره کرد و گفت: «با توجه به بازرسی‌های انجام شده برخی از هتل‌ها اخطار دریافت کردند تا بتوانند نواقص خودرا برای نوروز رفع کنند و البته هتل‌هایی نیز بودند که با افزایش درجه همراه شدند.»

به گفته قانعی در مشهد دو گروه هتل فعال هستند که به لحاظ ماهیتی با یکدیگر تفاوت دارند. برخی از این هتل‌ها به میهمان خدمات خوب ارائه می‌دهند و گاه از استانداردها نیز فراتر می‌روند اما برخی دیگر به دلیل داشتن مهمانان گروهی و فروش سالیانه اتاق‌های خود خدماتی از سطح پایین‌تر ارائه می‌دهند.

رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی تاکید کرد: «حدود ۷۰ درصد هتل‌های مشهد به گروه دوم تعلق دارند که خدمات خودرا یکجا و به صورت سالیانه می‌فروشند.»

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.