پارکی از جنس زباله

شهرداری تهران پارکی با المان‌های بازیافتی می‌سازد که همه وسایل آن مانند جدول‌ها، تیرهای چراغ برق، وسایل بازی و مبلمان آن از مواد بازیافتی ساخته خواهد شد.

مهدی جمشیدیان ـ رئیس اداره کل اداره بازیافت شهرداری منطقه یک با اعلام این خبر، گفت: طرح پارک بازیافت با استفاده از تجربه‌های جهانی در مورد بازیافت شکل گرفته است اما این پارک با این شکل برای اولین بار است که در ایران ساخته شده است.

به گفته او بسیاری از مواد قابل بازیافت در زباله‌های تهران بدون هیچگونه بازیافتی دور ریخته می‌شوند در حالیکه می توان از آنها استفاده کرد وهدف از ساخت این پارک این است که نشان دهیم می‌توان با استفاده از پسماندهای خشک یک پارک را تجهیز کرد.

جمشیدیان با اشاره به جداره‌سازی به وسیله بطری‌های پلی‌اتیلن و قوطی‌های نوشابه در دومین جشنواره مشارکت شهروندی و خدمات شهری افزود: تصمیم بر این بود که با هزینه کم و با صرفه‌جویی اقتصادی به صورت بصری به بازدیدکنندگان آموزش بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه روزانه در تهران ۷ هزار تن زباله تولید می‌شود، گفت: تنها در منطقه یک شهرداری تهران ماهانه تا ۳۰۰ تن انواع بطری‌های پلی‌اتیلین(بطری‌های آب و نوشابه) دور ریخته می‌شود که می‌توان از آنها در اینگونه طرح‌ها استفاده کرد.

پارک بازیافت در محله علی اباد بالاتر از یزرگراه آزادگان و به عبارتی ضلع جنوب پارک خزانه در منطقه ۱۲ شهرداری تهران قرار دارد .

n00003385-r-b-007

66707_692

02

n00003385-r-b-009

n00003385-r-b-006

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.