معبد بودایی ساخته شده از بطری!

راهبه‌های بودایی در استان سیساکات، حدود ۶۰۰ کیلومتری شمال شرقی بانکوک پایتخت تایلند با استفاده از یک میلیون بطری شیشه ای قابل بازیافت، معبد بزرگی با نام «وات پا ماها چدی کائو» ساخته اند که به دلیل استفاده از بطری در دیوارها، سقف، دستشویی‌ها و حتی جایی که اجساد مردگان خود را می‌سوزانند، منحصر به فرد و دیدنی است. بطریهای مورد استفاده در معبد به رنگ سبز و قهوه ای است که از سوی مردم و گردشگران، تامین شده است. این معبد، دارای یک برج آب و چند حمام برای گردشگرانی است که از آن دیدن می‌کنند.

بودا1

یک راهبه در معبد وات پا ماها چدی کائو عبادت می‌کند. معبد و طبیعتی که اطراف آن را فراگرفته است، در نوع خود در جهان بی نظیر است.

بودا2

به گفته کارشناسان، معبد بطری یکی از معدود ساختمانهای جالب در همه جهان .پنجره‌های بزرگ معبد نیز دارای بطریهایی بی شمارند. این بطریها از شیشه‌های نوشیدنی دو شرکت معروف «هینکن» هلندی و «چانگ» تایلندی است که پس از مصرف در اختیار راهبه‌ها قرار گرفته است.

بودا3

این معبد در که در ۶۰۰ کیلومتری شمال شرق بانکوک و در مسیر معابد معروف کامبوج واقع شده است،‌ با وجود آنکه از بطریهای بازیافتی ساخته شده است اما نحوه چیدمان آن نشان می‌دهد که این کار ثمره یک اقدام بی برنامه و اتفاقی نیست

بودا4

بودا7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.