دره ی اسرار آمیز آنتیلوپ

آنتیلوپ از دره های خاص آمریکا به شمار می رود که در آریزونا  در جنوب غربی آمریکا واقع شده است. برای گشت و گذار در این دره های اسرار آمیز می بایست به سرزمین Navajo  در نزدیکی Page Arizona سفر کنید. این دره های زیبا اساسا به دو بخش تقسیم می شوند. یکی قسمت های بالایی که با نام The Crack شناخته می شوند.  و دیگری قسمت های پایین تر، که نام The Corkscrew را یدک می کشند. قسمت بالایی با نام “Tsé bighánílíní” که به معنای “مکانی که آب میان سنگ هایش روان باشد” می باشد، مشهور است. و قسمت پایینی با نام “Hazdistaz” به معنای “قوس مارپیچی سنگ” شناخته می شود.

دره های آنتیلوپ مکانی محبوب برای بازدید توریست ها، عکاسان و البته مردمان بومی منطقه ی Navajo می باشد. تور های بسیاری جهت بازدید از این دره های حیرت انگیز بر پا می شود و عده زیادی از سراسر دنیا برای بازدید به آمریکا می روند. گشت و گذار در این دره های بی نظیر بسیار هیجان انگیز خواهد بود هرچند که این کار برای عکاسان چندان هم راحت نیست. چرا که قطر کم و زیادی بسته بودن فضا، محدوده ی کاری عکاسان را محدود می کند. از سال ۱۹۸۷ که دره های Antelope مورد توجه عموم قرار گرفت چالش عکاسی از این مناظر هم آغاز گردید. تنها عکاسان زبده و کسانی که یکی دو پیرهن بیشتر پاره کرده باشند، می توانند فریم های با کیفیت و زیبایی تهیه کنند .

antelope-canyon

Antelope Canyon 1

Antelope-canyon-arizona-2-XL

انعکاس نور، فضای کم و شکل خاص سنگ ها دست در دست هم این زیبایی را خلق کرده اند. راهرو های باریک و پیچ و خم سنگ هاو خطوط یک دست و ممتدی که در بر روی تمام قسمت های سنگ ها دیده می شوند، به زیبایی این منطقه افزوده است.

زمانی که وارد این دره می شوید همه چیز شبیه به بیابان است. اما با دقت بیشتر، متوجه شیار های منظم و باریک در تمام قسمت ها می شوید. کافیست دلتان را به دریا بزنید و از یکی از شیار ها به پایین بروید. زمانی که به پایین می روید تازه دلیل خاص بودن این منطقه برایتان آشکار می شود. آن پایین دنیایی متفاوت را پیدا خواهید کرد. آن پایین دیگرنور خورشید پوستتان را نمی سوزاند، آن پایین به احتمال زیاد نسیم های خنک تری می وزد و اصلا متوجه نمی شوید که مرز این دو دنیا تنها یک شیار باریک است.

593uqcr2rzv6auj532i7

1916

148727_69158_771

Antelope Canyon Beam

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.