بازار خلیج فارس شیراز

مجتمع تفریحی، توریستی و اقامتی خلیج فارس با ۵۰۰ هزار مترمربع زیربنا در محور شمالی شیراز به سپیدان و در ابتدای ورودی شهر جدید صدرا قرار گرفته شده‌است. فاز اول این مجتمع (هایپراستار) در فروردین ۱۳۹۱ افتتاح شد. در حال حاضر بزرگترین شعبه هایپر استار در ایران در بازار خلیج فارس شیراز واقع است.
بازار خلیج فارس از طرف رده بندی سایت جهانی یاهو، به عنوان پنجمین مرکز تجاری-تفریحی و توریستی بزرگ در جهان شناخته شد.این مجتمع شامل بخش‌هایی نظیرهتل پنج ستاره، سینما، شهربازی، و ۲۵۰۰ باب مغازه، سالن ورزشی، استخر، سونا، جکوزی، سالن پذیرایی است.این مجتمع از نظر تعداد واحدهای تجاری، بزرگترین در دنیا می‌باشد.

 

بازار2

 

در ورودی اصلی مجتمع محیط باز و زیبایی برای مردم ساخته شده است.در این محیط فضای سبز وسیع- انواع آبنما و حوضچه های مختلف با معماری زیبا و هخامنشی و با نزدیک شدن به ورودی اصلی مجتمع، حوض و آبنما ی بزرگ و باشکوهی ساخته شده است که در این قسمت آبنمای آب و آتش بصورت موزیکال قرار دارد.همچنین ستون های عظیم ورودی که بشکل ستون های مجموعه جهانی تخت جمشید طراحی و ساخته شده است،بصورت ویژه عظمت خاصی به مجتمع می بخشد و زیبایی را دوچندان می کند.
این مجموعه از ۷ بلوک تشکیل شده است و هر کدام از بلوک ها بازار هایی را در خود دارند. بازار های مجتمع عبارتند از؛
بازار جهان نما و هایپر استار؛ بازار جهان نما در بلوک اول مجتمع و در بعد از ورودی اصلی قرار دارد.در این قسمت بازار ها با کارایی مختلف قرار دارند و همینطور شعبه رسمی هایپر استار شیراز که در حال حاضر بزرگترین شعبه هایپر استار در کشور میباشد در این قسمت قرار دارد.هایپر استار مجتمع خلیج فارس در دو طبقه طراحی و اجرا شده است که در نوع خود بی نظیر است.هایپر استار مجموعه و فاز اول مجتمع در فروردین ماه ۹۱ افتتاح شد که با استقبال بی نظیر مردم روبرو شد.

 

بازار6

 

بازار7

بازار ابریشم؛در این قسمت فضاهای بزرگ تجاری و خدماتی واقع است.
بازار ابریشم ۲؛ بازار ابریشم ۲ همان کارایی ابریشم ۱ را دارد و از واحد خرید های مختلف و بزرگی تشکیل شده است.
بازار جام جم۱؛این بازار در مرکز مجتمع واقع است و از بخش های مختلف تشکیل شده است.همچنین بانک ها و صرافی های معتبر در ایران در این قسمت از مجتمع شعبه دارند.کافی شاپ های ایتالیایی و … و نمایی فوق العاده از بزرگراه دکتر حسابی و شهرکهای شمال غرب شیراز در این قسمت است.ورودی شرقی مجموعه از این قسمت است که همانند ورودی اصلی مجموعه فضای زیبایی را برای عموم مردم ایجاد کرده است

 

بازار9

بازار جام جم ۲؛جام جم ۲ در بعد از وید مرکزی قرار گرفته است و بازار های مختلفی را در خود جای داده است.حسینیه موجود در مجتمع با نام شهدای خلیج فارس در این بخش از مجموعه دایر است.

 

بازار8

 

بازار5

بازار الماس۱؛در بازار الماس هم واحد های تجاری مختلف و رستوران ها و کافی شاپ های مختلف قرار دارد.مجتمع خلیج فارس ۴۲ رستوران و کافی شاپ دارد که اکثر اینها مربوط به ملل مختلف در جهان میباشد.

 

بازار3

بازار الماس ۲؛ این بخش از مجموعه بخش ویژه ای میباشد. در این قسمت همراه با واحد ها و بازار های تجاری فضاهای تفریحی و سینما های ۶گانه ۳بعدی دایر شده است.شهربازی موجود در این قسمت ایران لند نام دارد و به عنوان بزرگترین شهربازی سرپوشیده کشور-معرفی شده است. این شهربازی به تازگی افتتاح شد. شهربازی روباز خلیج فارس؛شهربازی روباز خلیج فارس به مساحت ۳۷۰۰۰ متر مربع در دست ساخت و گودبرداری میباشد.در شهربازی روباز مجموعه که بین خود مجتمع و هتل که فضایی به متراژ ۳ هکتار موجود است

 

بازار11

همچنین بزرگترین سالن بولینگ و بیلیارد کشور در جنب شهربازی قرار گرفته است که بزودی افتتاح میشود. بولینگ خلیج فارس دارای ۳۰ خط میباشد که در نوع خود بی سابقه میباشد.فود کورت مجموعه در طبقه ی فوقانی شهربازی موجود است.وسایل شهربازی فوق مدرنی دیده شده است که در نوع خود بی سابقه و بی نظیر میباشد.همچنین دریاچه ای به شکل خود دریای خلیج فارس در روبروی هتل مجموعه در دست ساخت میباشد که فضایی بسیار زیبا برای محیط باز شهربازی و هتل مجموعه فراهم می کند.

 

بازار4

هتل خلیج فارس؛هتل خلیج فارس که در زمان افتتاح عنوان بلند ترین هتل کشور را از آن خود می کند، بسرعت در حال ساخت میباشد.این هتل مدرن در ۳۵ طبقه طراحی شده است که نمای بیرونی آن، هتل را بصورت ۴۰ طبقه نمایش میدهد.

بازار12

پارکینگ مجموعه؛پارکینگ مجتمع خلیج فارس در سه طبقه بسیار بزرگ ساخته شده است که ۵۵۰۰ خودرو را در خود جای می دهد که بزرگترین پارکینگ ایران بشمار می رود.پارکنیگ مجموعه تمام ۷ بلوک را تحت پوشش قرار می دهد.

 

بازار13

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.