کوه یخی از عجایب طبیعی و فوق العاده پاتاگونیای آرژانتین

پاتاگونیا نام بخش بزرگی از آمریکای جنوبی است که دربرگیرنده ی بخش های جنوبی آرژانتین و شیلی می‌شود. پاتاگونیا از سوی باختر(غرب) و جنوب به رشته‌کوه آند و از سوی خاور(شرق) به دشت‌های پست محدود می‌شود. در شمال آن هم رودخانه‌های نئوکوئن و کلرادو قرار دارند.

پاتاگونیا، که اغلب “انتهای دنیا” نامیده می شود پر از عجایب طبیعی و مکانی فوق العاده جادویی و زیباست. این منطقه متشکل از قله های کوهستانی، یخچال های طبیعی، دهکده های خوش منظره کنار آب، استپ های غنی و دریاچه های بلوری است که در کل دنیا منحصر بفرد هستند. زیبایی دست نخورده این منطقه از هزاران سال قدمت سخن می گوید و به شکل چندین پارک ملی، از آن حفاظت می شود.

153_-_Glacier_Perito_Moreno_-_Grotte_glaciaire_-_Janvier_2010 peritomoreno perito-moreno620_1795066b

کوه یخ یا یخچال طبیعی پریتو مورنو (Perito Moreno Glacier) که در پارک ملی لوس گلاسیارس در ایالت سانتاکروز کشور آرژانتین قرار دارد یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری و مناطق عمده جذب گردشگر در پاتاگونیای آرژانتین است.

Perito-Moreno-Glacier_travel_Perito-Moreno-Glacier_trip_amazing_trip_woow_hottrip2 Perito-Moreno-Glacier-Argentina perito-moreno-glacier-calafate-tours

این کوه یخ سومین ذخیره بزرگ آب شیرین روی کره زمین است که در مساحت ۲۵۰ کیلومتر مربع فضا واقع شده است و در طول حدود ۳۰ کیلومتر ادامه دارد. این منطقه از لحاظ استراتژیک منطقه مهمی برای مشاهده و تحقیق است و مناظری نفس گیر از شکستن یخ ها و شناور شدن یخ کوه های عظیم در آن قابل مشاهده است. این منطقه یکی از بهترین جاذبه های طبیعی آمریکای جنوبی محسوب می شود. بهترین موقع سال برای بازدید از این مکان، بین اکتبر و اوایل آوریل است، ولی بهترین زمان ماه های ژانویه و فوریه است که وسط تابستان آرژانتین محسوب می شود که شلوغ ترین موقع سال است. گردشگرانی که می خواهند از یخچال ها بازدید کنند، در هتلی در نزدیکی آن به نام کالافیت می مانند که بهترین پذیرایی را دارد.

Glaciers_and_Boats_043 Perito_Moreno_Glacier_200

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.