رویداد ها و اخبار گردشگری بهمن ماه ۱۳۹۳

بهمن ماه به دلیل رکود گردشگری با بسیاری از برنامه ها و جشنواره ها همراه است  و با نزدیک شدن عید نوروز سیاست های گردشگری بسیاری اتخاذ میشود. از جمله ی این سیاست ها برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها است. از جمله ی این جشنواره ها جشنواره‌ برف در همدان وجشنواره برفی دنا و جشنواره غذاهای ماندگاراحیای سنت ها است.

 ۵ بهمن‌ تا ۵ اسفند جشنواره‌ برف در همدان

 هشتمین جشنواره زمستانی برف همدان امسال در فاصله زمانی یک ماهه از ۵ بهمن‌ماه تا ۵ اسفند‌ماه برگزار خواهد شد.  جشنواره با رویکرد معرفی فرهنگ زمستان قدیم همدان با کرسی‌نشینی، جذب گردشگر و بازاریابی و تبلیغات برگزار می شود. دراین جشنواره برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است، برنامه‌ای با محوریت ورزش‌های زمستانی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ورزشی استان و برنامه‌ای با محوریت فرهنگ و هویت و تاریخ مردمان الوندنشین با ظرفیت بهره‌گیری از نقل‌ها و داستان‌های به جا مانده از زمستان همدان به اجرا درمی آید. در جشنواره زمستانی سال ۱۳۹۳ ایجاد زمینه‌هایی برای معرفی فرهنگ کرسی‌نشینی زمستان همدان و همچنین به نمایش گذاشتن داشته‌های غنی حوزه صنایع دستی و گردشگری به فعالان گردشگری عرصه ملی متمایز دیده شده است.

جشنواره برفی دنا اوایل بهمن ماه برگزار می‌شود

یکی دیگر از جشنواره های زمستانی امسال جشنواره برفی دنا است طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود این جشنواره در  بهمن ماه امسال برگزار شود ولی به دلیل بارش برف یک هفته زودتر از مدت تعیین شده برگزار شد.

جشنواره غذاهای ماندگار “احیای سنت ها”

توسعه توریسم و گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند معرفی فرصت‌ها و قابلیت‌های گردشگری به گردشگران و سرمایه‌گذاران است که یکی از مهمترین اهداف این جشنواره‌ها، معرفی توانمندی‌‌های و پتانسیل‌های استان به سرمایه‌گذاران و توسعه در بعد اقتصادی گردشگری استان است. جشنواره غذاهای ماندگار “احیای سنت ها از دیگر جشنواره های امسال است، جشنواره غذاهای ماندگار (احیای سنت ها)  ۲و ۳ بهمن ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برپا می شود. این جشنواره با هدف احیای سنت ها و غذاهای محلی و بومی و همچنین افزایش انگیزه و توانمندی های سالخوردگان با همکاری اداره کل و کانون جهاندیدگان استان گلستان برگزارمی شود.

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته با هدف معرفی ظرفیت‌ها و خدمات گردشگری برگزار می‌شود

یکی دیگر از نمایشگاه ها، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته با هدف معرفی ظرفیت‌ها و خدمات گردشگری است. هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه جاری(۱۲ تا ۱۵ فوریه) در تهران برگزار می‌شود. این نمایشگاه به منظور ایجاد یک چتر واحد برای حضور تمامی دست اندرکاران بخش گردشگری برپا می شود. ایجاد تسهیلات در بخش روادید، راه اندازی نمایندگی اطلاع رسانی در ۴۴ کشور بازار هدف گردشگری و انتخاب ۴۴ نمایشگاه بین المللی برای حضور فعال ایران، از جمله اقداماتی است که طی یک سال گذشته به انجام رسیده است. این نمایشگاه زمینه اجرایی کردن تفاهم نامه‌های بین ایران و سایر کشورها را فراهم می کند و  با حضور نمایندگانی از کشورهای خارجی، با هدف تعامل دو جانبه در زمینه گردشگری و معرفی خدمات و تجهیزات در حوزه توریسم برپا می شود.

سیاست دوستی رییس جمهور سبب جذب گردشگران خارجی شد

همه ی این برنامه ها به منظور توسعه وگسترش گردشگری انجام میشود دولت در این خصوص تدارکات و سیاست هایی در پیش دارد تا  ایران عزیزمان به رشد گردشگری برسد برای این منظوررییس جمهوربه سبب جذب گردشگران خارجی سیاست دوستی را در پیش گرفت. سیاست دوستی دکتر حسن روحانی و دولت تدبیر و امید در مناسبات بین المللی، زمینه حضور بیشتر گردشگران خارجی در کشورمان را فراهم کرده است. با توجه به کاهش شیبی قیمت نفت در بازارهای جهانی دولت در برهه کنونی بر روی گردشگری حساب ویژه ای باز کرده تا این صنعت در آینده نقش موثری در اقتصاد کشور داشته باشد. کمبود آب، شرایط بازار جهانی و کشورهای تولیدکننده ارزان، ایران را در توسعه کشاورزی و صنعت موفق نمی کند و از این رو، گردشگری می تواند به محور اصلی توسعه و درآمدزایی کشورمان تبدیل شود. شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی به عنوان قدیمی ترین مجموعه گردشگری و هتل داری ایران، فعالیت خود را از حدود ۵۰ سال قبل آغاز کرد و اکنون نیمی از سهام آن متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری و نیمی دیگر سازمان تامین اجتماعی است.

در آمد ۷۵۰ میلیون دلاری سالانه خراسان رضوی از محل گردشگری سلامت

همان طور که گفته شد با کاهش قیمت نفت همه ی توجه ها به صنعت گردشگری است تمام استان های کشورمان زمینه رشد درآمد دربخش گردشگری را مورد توجه قرار دادند به همین دلیل خراسان رضوی از محل گردشگری سلامت سالانه ۷۵۰ میلیون دلار درآمد دارد. از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر خارجی ۱۰ درصد متقاضی استفاده از امکانات گردشگری سلامت هستند که اگر هزینه هریک در دوره اقامت ۵۰۰۰دلار محاسبه شود، سالانه ۷۵۰ میلیون دلار درآمد ارزی از محل گردشگری سلامت عاید خراسان رضوی می شود . خراسان رضوی در حال حاضر بازار سلامت کشورهای عربی خلیج فارس را به خود اختصاص داده و کارگروه گردشگری سلامت با تهیه بسته های گردشگری سلامت و تعیین مسئولیت هر یک از اعضاء تاکنون توانسته زمینه آسایش متقاضیان گردشگری سلامت را فراهم کند. حرم مطهر حضرت رضا(ع) به عنوان مقصد اول هر زائر و گردشگر، پزشکان ماهر، بسترهای مناسب طب سنتی و منابع طبیعی شفابخش استان ، وجود بیش از ۵۰ درصد واحد های اقامتی ایران در مشهد ،امکان سریع جا به جایی از طریق سیستم حمل و نقل ریلی و هوایی ، وجود ۱۷۰ موسسه وابسته به گردشگری در استان و هم مرزی با کشورهای آسیای میانه و افغانستان از مهمترین ظرفیت های خراسان رضوی در حوزه گردشگری سلامت است.

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.