حمام مصباح

حمام مصباح کرج، تجسمی از روح لطیف هنر در گذر تاریخ است و مانند سایر آثار تاریخی، ظریف کاری‌های هنر معماری در تاریخ را برای بیننده تداعی می‌کند.
حمام مصباح در محله قدیمی مصباح واقع در محله مرکزی شهر قرار گرفته و طبق نظراتی که ارائه شده، متعلق به دوره قاجاریه است.
در پس کوچه‌های تنگ و باریک، بنایی کوچک در میان خانه‌های مسکونی محله قدیمی مصباح وجود دارد که به دلیل ویژگی‌های خود، گذشته و معماری ایران را در خود دارد.
البته بسیاری از مردم کرج و گردشگران و حتی ساکنان محله مصباح شاید از وجود چنین حمامی در این منطقه بی اطلاع باشند یا اطلاعات کافی در این خصوص نداشته باشند.
حمام مصباح، بنایی زیبا است که با نوع معماری خود، چشم اندازی زیبا به محله مصباح داده و علاقمندان گردشگری تاریخی را به سمت خود جذب می‌کند.
معماری حمام مصباح به گونه ای است که پس از درب ورودی، چند پله را باید به سمت پایین طی کنیم تا به کف حمام برسیم.
پس از ورود به این حمام تاریخی، معماری زیبای این بنا توجه را به خود جلب می‌کند و هنری بسیار ارزشمند در گذر تاریخ را به یاد بیننده می‌آورد.
حمام مصباح شامل قسمتهای مختلف است که از میان آنها می‌توان به رختکن، گرمخانه، شاه نشین و محل شستشو اشاره کرد.
قدمت این حمام تاریخی به دوران قاجاریه می‌رسد و با حضور در این حمام، چشم اندازی بسیار زیبا را در پیش روی خود می‌بینیم و در تاریخ سفر می‌کنیم.
این حمام که در بافت مرکزی شهر کرج واقع شده، به دنبال پدید آمدن محلات مسکونی در اواسط دوره قاجاریه در این منطقه ساخته شده و در طی تاریخ به ارائه خدمات به مردم پرداخته است.حمام مصباح از بناهایی است که با حضور در آن، روح لطیف هنر در گذر تاریخ را حس می‌کنیم و هنرمندانی که چنین بناهایی را ساخته اند را تحسین می‌کنیم.
همچنین حضور در حمام مصباح و دیدن کردن از این بنا ما را با سبک معماری خاص دوره مربوطه آشنا می‌کند که این امر بر اهمیت این حمام می‌افزاید.

حمام-تاریخی-مصباح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.