جزیره سانتورینی، زیباترین و رویایی ترین جزیره یونان

سانتورینی ( Santorini) ، مجمع الجزایر مدور و کوچکی از جزایر آتش فشانی ای است که در جنوب دریای اژه در نزدیکی ۲۰۰ کیلومتری یونان واقع شده است. این جزیره به نام “ترا” یا “تیرا” نیز شناخته می شود. جمعیت این جزیره کمتر از ۱۵۰۰۰ نفر می باشد و به خاطر محلی که جزیره واقع شده و رنگ خانه های آن معروف شده است.

آنچه که امروزه جزیر‌ه‌ای با مناظر زیبا به نام سانتورینی را در سرزمین‌های یونان به وجود آورده حاصل فعالیت‌هایی آتشفشانی است که طی سال‌ها صورت گرفته است. جاذبه‌های سنتی این جزیره را خانه‌های سفید با گنبدهایی آبی رنگ تشکیل می‌دهند که بر روی صخره‌های شیب‌دار ساخته شده‌اند.

اما اگر بخواهیم از دیدنی های جزیره سنتورینی صحبت کنیم باید بگوییم سنتورینی یکی از شگفتی های طبیعی بزرگ جهان است و جاذبه اصلی آن چشم انداز و دورنمای دریایی آن از جزیره است. پیکربندی جزیره به صورت تقریبا نیم دایره است که در نتیجه انفجار عظیم آتشفشانی که احتمالا در حدود ۱۶۳۰ سال قبل از میلاد رخ داده است به وجود آمده است. جزیره سنتورینی با مناظر زیبا و بدیع و دراماتیکش شهرت جهانی دارد به ویژه صحنه غروب خورشید که از این جزیره دیده می شود منظره ای رویایی و شگفت انگیز را به وجود می آورد که هرکس حداقل یک بار در زندگی اش باید آن را ببیند.

santorini_island_greece سنتورینی سنتورینی.jpg2 سنتورینی.jpg4 001-katikies-hotel-santorini-greece Santorini-Greece-Desktop-Wallpaper santorini_2643434biconic-santorini-a-boutique Santorini-Island2

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

1 دیدگاه

  1. حتما باید سفر برم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.