رکود بازار توریسم زمستانی به دنبال کاهش قیمت نفت

سرویس خبری روزنامه ارک -کاهش قیمت جهانی نفت و تحریم روسیه بازار زمستانی آلپ را در فرانسه و اتریش از رونق انداخته است. پیش از این گردشگران روس بیشترین حضور را در این مناطق داشتند.

تنش غرب با روسیه برسر اکراین و رکود روبل کسب وکار زمستانی آلپ را بی رونق کرده است.فشار ناشی از کاهش سفر گردشگران روس علاوه بر فرانسه در اتریش، المان و انگلستان نیز گزارش شده است.

هتلداران و رانندگان تاکسی و صاحبان و کارکنان کمپ‌هاو ایستگاه‌های اسکی در فرانسه با اظهار ناخرسندی از رکود بازار کار زمستانی امسال درآلپ می‌گویند:«مناطق اسکی و برف خیز آلپ در سال‌های گذشته به دلیل حضور قدرتمند گردشگران روس با رشد چشمگیری مواجه بود اما بحران اقتصادی روسیه ناشی از تحریم های غرب و کاهش قیمت جهانی نفت، گردشگران طبقه متوسط و حتی ثروتمند روس را نیز از سفر باز داشته است.

برخی تحلیل‌گران می‌گویند کاهش بارش برف نیز که سبب لغو مسابقات جام جهانی درماه جاری شد.این دو مسئله نیز سبب شده است که گردشگران روس را به دلایل دیگری همانند آزمودن دامنه های برفی سوچی که سال قبل میزبان المپیک بود به جای سفر واقامت در خارج از کشور در کشور خودشان نگه دارد.

درماه‌های اخیر ارزش روبل با کاهش شدید مواجه شد و هفته گذشته با کاهش قیمت نفت، که تامین کننده اصلی درآمد اقتصاد روسیه است، به یک دلار دربرابر ۸۰ روبل رسید.

این در حالی است که سال گذشته زمانی که روس‌ها جیب‌های خود را از درآمد سرشار نفت انباشته بودند از نظر تعداد سفر بر مسافران آلمانی و سوییسی در دامنه‌های آلپ فرانسه پیشی گرفته و رتبه چهارم را پس از بریتانیا، بلژیک و هلند بدست آورده بودند. اما امسال تعداد رزو از سوی مسافران روسیه بشدت کاهش یافته است.

پیش از آن نیز ترکیه و قبرس از آثارمنفی محسوس ناشی از نبود گردشگران روس دراین کشورها گزارش داده بودند.

سانلی اشراقی

من سانلی اشراقی، عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته برنامه ریزی گردشگری دانشگاه تبریز به پایان رسانده ام. از سال 1384 با گذراندن دوره های خبرنگاری به این حرفه علاقه مند شدم و از سال 1386 به طور رسمی وارد این حرفه شدم و با نشریات مختلفی از جمله روزنامه ارک همکاری مستمر داشته ام. پس از آشنایی با پدیده گردشگری علاقمند به تحصیل در این رشته شده و پس از پایان کارشناسی فیزیک هسته ای، به تحصیل در رشته گردشگری پرداختم از اوایل تحصیلم به برقراری ارتباط بین مطبوعات و گردشگری علاقمند بودم و این علاقه من را به سوی فعالیت در این زمینه سوق داد. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوا و طراحی و چاپ ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک به عنوان سردبیر و مدیر مسئول با همراهی تیم ارک توریسم اجرایی کردم . همچنین به عنوان عضو هیئت تحریره نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، فعالیت کردم. سال ۱۳۹۳، تیم ارک توریسم در راستای تولید محتوای الکترونیک ، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی کرد. زمینه تخصصی من در این گروه مباحث تاریخی میباشد در مورد تاریخ پر رمز و راز تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی آذربایجانی تسلط دارم. اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر زمینه های فعالیت ما در تیم متخصص و جوانمان هست. همچنین از سال ۱۳۹۶ پروژه یک دقیقه با تبریز را با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز دنبال می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.