تجربه ای متفاوت در خانه صخره ای معلق بر اقیانوس

این طرح مفهومی که از سوی “Modscape” ارائه شده، خانه صخره‌ای (Cliff House) نامیده می‌شود، اسمی که کاملاً با حال و هوای آن همخوانی دارد. متخصصان معماری سازه های پیش ساخته ، یک خانه جالب را در بالای یک صخره به صورتی معلق طراحی و اجرا نموده اند. از نکات جاب توجه بودن در طراحی این ویلا، معلق بودن در بخش عجیب و خاص از یک پرتگاه است.خانه صخره‌ای دارای پنج طبقه‌ی مجزا بوده و مناسب برای سواحل جنوب شرقی ویکتوریا در کشور استرالیا طراحی شده است.

این ویلا با چشم اندازی طبیعی و فوق العاده دریا در زیر خود، و به کار  بردن طرحی مدولار از اهمیت خاصی برخوردار است. ساکنان از طریق یک گاراژ بدون سقف و به وسیله یک آسانسور عمودی به هر طبقه دسترسی خواهند داشت. تجهیزات و ملزومات خانه به حداقل رسیه تا فضایی مینیمال و کاربردی به وجود آید. این اقدامات جهت گسترش منظر اقیانوس و دیدگاه های طبیعی به وجود آمده است.در پایین ترین بخش این ویلا، تراس واقع شده که مانند یک بخش کاملاً باز و معلق طراحی شده است و از قسمت های خاص این پروژه به حساب می آید.

External-Concept-Image-02

به نظر می‌رسد که اینجا بهترین نقطه برای درمان افرادی است که مبتلا به ترس از ارتفاع هستند، چرا که این خانه از دیواره‌ی صخره‌ای رو به اقیانوس، آویزان است. اما جای هیچ ترسی نیست، اگر از استحکام آن اطمینان ندارید باید اضافه کنیم که برعکس تصور شما این خانه به حد کافی محکم و ایمن ساخته شده است. این سازه از یک سری از قطعات پیش ساخته تشکیل شده که  با کمک معماری ماژولار سر هم بندی شده‌اند، همچنین برای اطمینان خاطر بیشتر، کل سازه توسط پایه‌هایی فولادی به تکیه گاه صخره‌ای خود متصل شده است. در کل این خانه انسان را به یاد صدف‌هایی می‌اندازد که خود را به بدنه‌ی کشتی‌ها چسبانده و به آنها متصل می‌شوند. اقامت در این خانه ی رویایی شاید همان تجربه‌ای است که بسیاری از ما مایل به آزمودنش هستیم.

Internal-Concept-Image-01 Internal-Concept-Image-03 modscape-cliff-house-concept-victoria-australia-designboom-04

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.