ایران میزبان کنوانسیون فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری ۲۰۱۷

سرویس خبری روزنامه ارک-حق میزبانی کنوانسیون فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری را برای سال ۲۰۱۷ میلادی با ۱۸ رای به ایران رسید.

نمایندگان راهنمایان ایران پس از رایزنی با نمایندگان ۴۱ کشور دنیا  برای شرکت در کنوانسیون فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری در پراگ گرد هم آمده بودند، موفق به کسب این امتیاز شدند.

ایران با ۱۸ رأی در برابر رقبایی چون دانمارک و سنگاپور میزبان سال ۲۰۱۷ شد.

موفقیت ایران در این کنوانسیون جهانی درحالی صورت گرفت که برخی شرکت‌کنندگان از همان ابتدا برای برگزاری این کنوانسیون در دانمارک ابراز تمایل کرده بودند و برخی دیگر هم به خاطر حضور به نسبت پررنگ سنگاپور، شانس موفقیت آن را بیشتر می دانستند، اما تلاش  سفیران صلح ایران باعث شد نمایندگان ایران در نخستین حضورشان در این کنوانسیون، توجه اعضا را جلب کنند و سرانجام با کسب ۱۸ رای پیروز ماجرا شود. سنگاپور موفق شد ۱۱ رأی از نمایندگان بگیرد و دانمارک نیز سه رأی بدست آورد.

هدایت و اجرای این جریان صرفا توسط جمع بزرگ راهنمایان گردشگری ایران بدون دخالت و حمایت دولت و یا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد.

کنوانسیون بین‌المللی راهنمایان گردشگری از ششم بهمن‌ماه در شهر پراگ‌ برپا شده دهم بهمن ماه به کار خود پایان داد. ۳۵۰ راهنما از ۴۱ کشور دنیا در این رویداد مهم جهانی شرکت کردند تا ضمن حضور در کارگاه‌های آموزشی مرتبط با صنعت گردشگری و راهنمای تور و دیدار از پایتخت فرهنگی اروپا، میزبان این کنوانسیون در سال ۲۰۱۷ و رییس هیات مدیره فدراسیون جهانی را هم انتخاب کنند.

برنامه ایران برای مهمانان کنوانسیون سال ۲۰۱۷ با شعار جهان بدون مرزدر دو مسیر زنجان، همدان و قم و شیراز و یزد اجرا می شود.

آرش نورآقایی، رییس کانون سراسری انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری از مذاکره‌کنندگان ایران در پراگ، میزبانی ایران از این کنوانسیون را برای جذب گردشگران ورودی بسیار حائز اهمیت دانست.

 

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.