اوج هیجان در بلندترین بانجی جامپینگ دنیا

شاید بانجی جامپینگ یکی از بهترین راه های افزایش ناگهانی آدرنالین خون باشد. این ورزش عجیب در اصل از شهر وانوتا واقع در نیوزلند آغاز شد. در میان برخی از اقوام کهن این ناحیه رسم بوده که مردان جوان برای اثبات شجاعت خود، مچ پای خود را می بستند و از بالای برجی چوبی به پایین می پریدند. در دنیای مدرن امروزی این فعالیت تنها جنبه ای تفریحی دارد و به ورزشی همه گیر تبدیل شده که در هر نقطه ای از جهان قابل انجام است ولی معمولا مکان هایی انتخاب می شوند که منظره ای زیبا هم داشته باشند تا بر هیجان آن بیافزاید. بخاطر داشته باشید که این ورزش برای کسانی که فشار خون بالا یا بیماری های قلبی دارند اکیدا ممنوع و خطرناک است.

DSC_0036_1 macau-stag-bungee-jump-495x256

این برج مسیری ۲۳۳ متری برای علاقه مندان به این ورزش فراهم کرده که حدود ۶ ثانیه طول می کشد و در کتاب گینسین به عنوان مرتفع ترین و بلندترین مکان برای این پرش ثبت شده است. برای این پرش هیجان انگیز و البته  خطرناک ، کابل های ویژه ای طراحی و تعبیه شده است زیرا شخصی که قرار است این پرش را انجام دهد باید صاف به پایین برود و با ساختمان برخوردی نداشته باشد و قبل از اینکه به آرامی بر روی یک کیسه ی هوا فرود بیاید چند بار در هوا بالا و پایین خواهد رفت.  ارتفاعی که قرار است شخص خود را از بالای آن پرت کند، طبقه ۷۵ یک آسمان خراش میباشد و هیجانش در این است که با سرعتی غیر قابل باور و فریادهای طولانی و بلند یک به یک طبقه های این آسمان خراش رو به پایین پشت سر گذاشته می شود و به طبقه همکف می رسد. این برج منظره ای دیدنی از ماکائو دارد و از بالای سکوی پرش واقع شده در بالای برج ماکائو، ساختمان های دیگر بسیار ریز و کوچک دیده می شوند. انجام این کار در تاریکی شب باعث وحشت و هیجان بیشتری میشود.هزینه ی این پرش ۳۱۹ دلار می شود که تی شرت مخصوص، گواهی نامه و یک کارت عضویت هم به شما تعلق خواهد گرفت.

DSC_8449macau-towerMacau_Shot_edit3-macau-tower-china-jpg

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.