آبشار یخ زده ی زیبای اخلمد

در نزدیکی روستای «اخلمد»، حدود شصت کیلومترى مشهد، آبشاری وجود دارد که با شروع فصل زمستان ، در حال فرود یخ می زند و قندیل های یخی زیبایی به وجود می آورد.

این آبشار که در فصل تابستان یکی از مهم‌ترین مناطق مورد علاقه گردشگران است در اطراف مشهد است و قدمتی چند هزار ساله دارد، در دره ای در میان کوه بینالود واقع شده است که در ابتدای دره، انواع گل‌ها و گیاهان زیبا و درختان انبوه به همراه باغات فراوان میوه به چشم می‌خورد و پس از طی مسیری آبشار اول که دارای ۲۳ متر ارتفاع است مشاهده می شود و با گذر از میان این آبشار و در یک کیلومتری آن، آبشار اصلی اخلمد با ارتفاعی حدودا ۴۰ متری مشاهده می شود و آبشار سوم و چهارم نیز در بالای این آبشارها قرار داردنمایى عجیب از دیواره‌هاى اخلمد و آبشار یخى. به علت ارتفاع زیاد و بارندگی فراوان،ابشار اخلمد در ماه‌های ابتدای هر سال دارای بیشترین مقدار آب و زیبایی فریبنده‌ای می‌شود و یخ بستن آبشار اخلمد در فصل زمستان نمای دیدنی‌تری به این منطقه داده و کوهپیمایان زیادی را برای تماشا به‌خود جلب کرده است.

برای رسیدن به اخلمد باید جاده آسیایی را ‪ ۱۷کیلومتر به سمت شهرستان قوچان پیمود و پس از آن نیز با پیمودن ‪ ۲/۵کیلومتر جاده آسفالته دسترسی به اخلمد که ازمیان باغها و رودخانه می‌گذرد به آبشار معروف آن رسید

10 2783920_246 2783921_398 91121608105533209

 

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.