۱۰پیشنهاد برای سفرهای یک روزه

نمک آبرود

در ۲۱۵ کیلومتری شمال تهران مجموعه گردشگری به وسعت ۶۵۰ هکتار با نام شهر توریستی نمک آبرود قرار دارد. یکی از بخش های مهم توریستی نمک آبرود تله کابین است که امکان صعود به بالای قله زیبای مدوبن را فراهم می کند. قله کوه مدوبن، با داشتن امکانات پذیرایی مسافرین و همچنین اختلاف دمای حدود ۱۰ درجه سانتی گراد نسبت به پای کوه در ماه های گرم سال فضای خاطره انگیزی برای گردشگران خواهد داشت.

نمک آبرود

باغ لاله گچسر

باغ لاله های گچسر در کیلومتر ۵۲ جاده چالوس واقع در روستای گرماب قرار دارد و از دهم اردیبهشت ماه هر سال پذیرای بازدید کنندگان است.

لاله گچسر

ماسوله

بیشتر ایرانی ها لااقل یک بار به ماسوله سفر کرده اند. روستای پله کانی زیبایی که در ۵۵ کیلومتری رشت در استان گیلان قرار دارد و برای دیدن آن باید به ۳۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان فومن سفر کنید. ماسوله به خاطر قدمت و نوع بناهای روستایی بسیار زیبا و دیدنی است که گردشگران خارجی و داخلی بسیار زیادی دارد.

ماسوله

کویر مرنجاب

روزهای خنک بهار، بهترین فرصت کویرگردی است و کویر مرنجاب که شمال شهرستان آران و بیدگل در استان اصفهان واقع است، گزینه خوبی برای این کار به حساب می آید. مرنجاب یکی از زیباترین نقاط کویری ایران به شمار می آید و یکی از بزرگ ترین ریگزارهای ایران است. قسمت عمده این کویر پوشیده از تپه های شنی و ریگزار است.

این کویر از نظر پوشش گیاهی بسیار غنی است و عمده مساحت آن را گیاهان شورپسند مثل درخت های گز و تاق و بوته های قیچ تشکیل می دهند. پوشش جانوری منطقه هم به دلیل وجود آب و غذای فراوان بسیار غنی است و در آن می توانید گرگ، شغال، کفتار، روباه شنی، گربه شنی، بزمجه، آفتاب پرست، انواع مارمولک، مار، عقرب، تیهو، عقاب و شاهین را ببینید.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

ابیانه

ابیانه که دیگر نیاز به معرفی ندارد! روستایی در ۳۵ کیلومتری شمال غربی نطنز، در دامنه کوه کرکس که به اعتبار معماری بومی و بناهای تاریخی پرتنوعش از روستاهای استثنایی ایران است که بسیار خوش منظره و خوش آب و هواست.

ابیانه

غار علی صدر

غار علی صدر تنها غار تالابی ایران و از معدود غارهای آبی جهان است. این غار در ارتفاعات ساری قیه نزدیک روستای علی صدر (یا علی سرد) شهرستان کبودرآهنگ (استان همدان) واقع شده است.

محوطه غار دالان های پیچ در پیچ و دهلیزهای متعددی دارد. از مجموعه رشته آب ها، دریاچه بزرگی در درون غار به وجود آمده و از این رو نفوذ به عمق غار علی صدر یکی از دیدنی های جهانگردی استان همدان است.

زمین شناسان قدمت سنگ های این غار را به دوره ژوراسیک از دوران دوم زمین شناسی ۲۰۸ میلیون سال قبل) نسبت می دهند.

علی صدر

تنگه واشی

تنگه واشی یا تنگه ساواشی در حدود ۱۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان فیروزکوه قرار گرفته است و با داشتن آب و هوای مناسب در تابستان ها، میزبان جمعیت کثیری از مسافران و گردشگران است.

شاید یکی از جذاب ترین بخش های سفر به تنگه واشی حرکت در رودخانه ای است که در بین یک دره سنگی قرار دارد. با توجه به نزدیکی تنگه واشی به شهر تهران، امکان مسافرت یک روزه به این منطقه وجود دارد و به خصوص در تابستان هزاران نفر به این منطقه مسافرت می کنند.

واشی

کندلوس

کندلوس که امروزه آن را میخ ساز می گویند در دامنه های سرسبز و خرم البرز در منطقه کجور مازندران قرار دارد و از چهار دهکده به نام های پیده، گیل کلا، میرکلا و کندلوس تشکیل شده است. دهکده کندلوس که یکی از قدیمی ترین مجتمع های انسانی منطقه به شمار می رود، در دامنه های سلسله جبال البرز منتهی به دره زانوس واقع است. در موزه مردم شناسی که در دامنه تپه ای در دهکده کندلوس قرار دارد اشیا و آثار متعلق به مردمان این منطقه از جمله ظروف، کتب خطی، صنایع دستی و … نگهداری می شود.

کندولس

دشت لار دماوند

دشت لار بزرگ ترین دره ایران است که در ۷۰ کیلومتری شرق تهران در جاده هراز قرار گرفته است. آب و هوای متغیر این دشت را به «لار دیوانه» و چشمه های متعدد آن را به زمین «هزار چشمه» مشهور کرده است.

پارک ملی لار که حدود ۲۸ هزار کیلومتر مساحت دارد، مکانی مناسب برای راهپیمایی و دریاچه آن در صورت صدور اجازه توسط سازمان حفاظت محیط زیست موقعیتی خوب برای شنا و ماهیگیری است.

لار مکان مناسبی برای دیدن چهره زیبای بام ایران است. لار زیستگاه جانورانی چون گراز، گرگ، روباه، پلنگ، کل و بز، قوچ و میش، عقاب طلایی، کبک و انواع مار چون افعی البرزی و ماهی قزل آلا است.

لار

محلات

شهر محلات در جنوب غربی تهران و در فاصله ۳۶۲ کیلومتری تهران قرار دارد و یکی از شهرستان های استان مرکزی محسوب می شود. محلات شهر گل است و در فصل تابستان و  معمولاً در اوایل شهریور ماه جشنواره بزرگ گل و گیاه در آن برگزار می شود که تماشای آن بسیار لذت بخش است.

محلات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.