سفر به کراکو ، شهر ارواح

کراکو یکی از روستاهای قرون وسطی است که در منطقه باسیلیکاتا و استان ماترا واقع شده است. این روستا یکی از عجیب ترین و جالب توجه ترین روستاهای جهان است که شایعه حضور ارواح در آن ایجاد شده است.

روستای کراکو روی یک تپه و به شکل پلکانی ساخته شده و سرزمین های اطراف آن گندم زار هستند. مقبره های کشف شده در این مکان، قدمت آن را ۸ قرن نشان می دهند. در حال حاضر زلزله، رانش های زمین و کمبود زمین های کشاورزی حاصلخیز به متروکه شدن این روستا سبب شده اند.

روستای کراکو به دلیل ظاهر مرموز خود، به یک مقصد گردشگری بزرگ تبدیل شده است. کراکو همواره برای فیلم سازان نیز مکانی محبوب به شمار می آید.

از لحاظ تاریخی، برای اولین بار یونانیان ساکن این شهر شدند و آن را “منتدورو” و بعدا “گراچیوم” نامیدند. اولین دانشگاه و قلعه در سال ۱۲۷۶ ساخته شد. کراکوزمانی توسط ایتالیایی ها و سپس فرانسوی ها فتح شد. جمعیت آن در طول سال ها به طور قابل توجهی رشد کرد اما بین سال های ۱۸۹۲ و ۱۹۲۲ این تعداد کاهش یافت. زیرا ساکنان آن به آمریکای شمالی مهاجرت کردند.

از زمانی که کراکو بدون سکنه باقی ماند، به یک شهر مرموز شهرت یافت و شایعاتی مبنی بر حضور ارواح در این شهر شدت پیدا کرد. بعد از آن شهر کراکو مورد توجه قرار گرفت و گردشگران بسیاری را به سوی خود فراخواند.

شهر ارواح ایتالیا

کراکو

شهر ارواح ایتالیا1

شهر ارواح ایتالیا5

شهر ارواح ایتالیا4

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.