رستورانی از جنس نمک در شیراز

صرف کردن یک وعده غذایی در رستورانی که دارای دکوراسیون جالب و متفاوت است، چه لذت بخش و هیجان انگیز است. فضای یک رستوران یکی از مهم ترین دلایل جذب مشتری می باشد. در سراسر دنیا رستوران های زیادی از این قبیل به چشم می خورد که ایران نیز از این مجموعه مستثنا نیست.

در شیراز رستورانی از جنس نمک ساخته شده که ارزش دیدن و گذراندن وقت را دارد. شاید این سوال به دهنتان بیاید که دلیل استفاده از نمک چه چیزی می تواند باشد؟ باید بگوییم که استفاده از نمک در سازه های این رستوران به دلیل گندزدایی و بهداشتی بودن و به هدف معماری سبز تهیه شده است. این رستوران از لحاظ بهداشنی نیز جالب توجه است. در واقع با گازهایی که نمک از خود منتشر می کند هوای آلوده محیط را به طور طبیعی گند زدایی می کند و این یکی از جالبترین و کم هزینه ترین راه های بهداشتی کردن محیط این رستوران است.

1

لازم به ذکر است که دیواره‌ها و سکوهای نشیمن با الهام از لایه‌بندی غارهای نمکی و به صورت مدرن طراحی شده اند، به نحوی که پاسخگوی مراجعین رستوران و عملکردهای خاص آن چون آشپزخانه و کانتر فروش باشد. طراحی پلکان علاوه بر تمامی نکات اجرایی می‌بایست در امتداد دیواره‌های شکل‌دهنده فضا باشد و امتداد فضای طبقه پایین را با حرکتی پیچشی به طبقه بالا منتقل کند.

کف پله‌ها و صندلی‌ها و دستگیره درب ورودی از ذوب قوطی‌های نوشابه آلومینیومی جمع‌آوری شده از رستوران‌های پیرامون پروژه، ریخته‌گری شدند. کلیه میزها از سنگ نمک طبیعی طراحی و ساخته شدند. همچنین صندلی‌ها به صورت اختصاصی برای پروژه طراحی و با المینیوم ریخته‌گری شدند. همه اتصالات شیشه‌ها و دستگیره درب ورودی نیز برای این پروژه طراحی و ریخته‌گری شده است.

2 3 4 5 6 7 8 9 10 11rttytr

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.