چطور غذایمان را دودی کنیم؟

دودی کردن غذا در سفرهای طبیعت گردی یکی از علایق مسافران به شمار می رود که طعم خوبی به غذا می دهد. به ویژه اگر بخواهید کباب و جوجه کباب را دودی کنید یا اینکه ماهی را که به تازگی خودتان از رودخانه یا دریا گرفته اید، کبابی کنید اما آیا می دانید چطور و به چه روشی می توان غذاها را دودی کرد؟ اگر نمی دانید این مطلب را بخوانید.

۱ – از چوب درختان تیره مخروطی برای سوزاندن استفاده نکنید چراکه به غذای شما طعم نفت می دهد.

۲ – از چوب های سخت مثل چوب درخت گردوی آمریکایی، درخت سیب، آلبالو، سپیدار، بلوط و افرا استفاده کنید. اگر از چوب های خشک استفاده می کنید قبل از مصرف به مدت یک ساعت آنها را در آب قرار دهید.

۳ – در محل موردنظر آتشی روشن کنید و بگذارید چوب ها به زغال تبدیل شوند. تکه های چوب خیس را درون زغال قرار دهید و غذا را روی شبکه ای فلزی روی زغال ها بگذارید و دوباره روی غذا و آتش چوب های خیس قرار دهید.

۴ – اگر می خواهید ماهی درست کنید هر طرف ماهی را به مدت ۱۵ دقیقه برای پخت روی آتش قرار دهید. همچنین یک تکه گوشت با ضخامت پنج سانتی متر برای پخت در هر طرف به نیم ساعت زمان نیاز دارد.

۵ – اما اگر غذایی را که پختید می خواهید از گزند حشرات موذی به ویژه مگس ها در امان نگه دارید، به این نکات توجه کنید. برای محافظت از گوشت در برابر مگس های تخمگذار، گوشت ها را باید در محیطی تاریک، سرد و خشک نگه دارید یا اینکه آنها را در ارتفاع ۶/۳ متری زمین آویزان کنید. از برگ های درختان دور نگه دارید. همچنین می توانید گوشت تازه را بر فراز آتشی آویزان کنید که دود می کند

منبع:هفت صبح

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.