گمشده در دامان طبیعت

مهم نیست  بشر تا چه اندازه  تحت تأثیر فشارهای خرد کننده‌ی عصبی یا استرس‌های کشنده قرار می‌گیرد،  طبیعت همواره با آغوشی باز پذیرای انسان ناسپاس است. طبیعت از سر مهر، خطاهای ما را نادیده گرفته و به روح خسته‌مان  آرامش می‌بخشد. در این مطلب نگاهی داریم به کوچکی انسان در برابر دنیای پیرامونش، در این سفر آرامش بخش ما را همراهی کنید.

یک گشت و گذار ساده در محیط بیرون از منزل و در دل طبیعت به ما نشان می‌دهد که در برابر عظمت جهان پیرامون‌مان تا چه اندازه کوچک و ناچیز هستیم، درکی که استرس‌ها و نگرانی‌های زندگی روزمره را در منظری جدید پیش روی‌مان قرار می‌دهد. می‌بینیم که جهان چه بزرگ و مشکلات ما چه کوچک هستند، پس بهتر با آنها کنار خواهیم آمد.

با نگاهی به تصاویری که در ادامه مشاهده خواهید کرد، متوجه می‌شویم  بشر علیرغم تمامی ادعاهای خود، همچنان در برابر گستردگی و عظمت شگفت انگیز طبیعت کوچک و ناتوان است. با این وجود مادر طبیعت ما را تنها نگذاشته و هنوز هم به بهبود خطی مشی انسان امیدوار است. هنوز هم با زیبایی‌های خود قلب‌ها را به لرزه انداخته و نفس ها را در سینه حبس می‌کند.

این شما و این هم زیبایی بیکران طبیعت:

 بریتیش کلمبیا، کانادا

1

پارک ملی آرچز(Arches)، یوتا، ایالات متحده

2

ایسلند

3

آبشار آبیکوا(Abiqua)، اورگِن، ایالات متحده

4

کشتزارهای ناهموار

5

و دیگر بار ایسلند

6

دره‌ی دولومیتی(Dolomiti)، ایتالیا

7

کویر تنهایی

8

در پناه آبشار، ایسلند

9

 آغوش طبیعت، بلاروس

10

پارک ملی دره‌ی مرگ، کالیفرنیا، ایالات متحده

11

در میان مه و برف، جمهوری چک

12

خلیج شِلدِر(Shelter)، کالیفرنیا، ایالات متحده

13

غار یخی، ایسلند

14

بلندی‌های بادگیر، اسکاتلند

15

ردپای یخ بسته، کوهستان کارکونوشا(Karkonosze)، لهستان

16

در برابر طوفان

17

 نقاشی برفی

18

هِینس(Haines)، آلاسکا، ایالات متحده

19

در انتظار طلوع، ایسلند

20

پوزیتانو، ایتالیا

21

حصارهای تاریک، ایرلند

22

دولومیت، ایتالیا

23

و بازهم امید، ایسلند

24

امیدوارم مشاهده این زیبایی‌های چشم نواز، حتی از قاب تصویر نیز، موجب آرامش فکری شما شده باشند.

منبع: زومیت

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.