مکان های زیبا برای دیدن رنگ های پاییزی

فصل پاییز روزهای کوتاه و شب های سردی را به ارمغان می آورد؛ اما این فصل زیبا تنها در این دو مورد خلاصه نمی شود! پاییز، جهان را به رنگی دیگر تبدیل کرده و زیبایی های آن را چند برابر جلوه می کند. لذت سفر در پاییز و دیدن مناظر رنگارنگ، آرامشی را برای آدمی حاصل می کند که هیچ چیز دیگری نمی تواند جایگزین آن باشد. در این فصل هر قطعه ای از این جهان هستی حال و هوای خاص خود را دارد ولی مکان هایی هستند که فصل پاییز را به بهترین شکل ممکن به تصویر کشیده اند. اگر می خواهید با این مقاصد پاییزی آشنا شوید، در ادامه مطلب، ما را همراهی کنید.

ورمونت

بدیهی است که در روزهای برگ ریزان پاییزی، ورمونت یکی از مکان های شناخته شده در ایالات متحده می باشد. هنگامی که تغییر رنگ شاخه و برگ ها در ورمونت به اوج خود می رسد، بهترین فرصت برای لذت بردن از این رنگ های عالی به ویژه در جنوب و در دره چامپلین فراهم می شود. در کل،  ورمونت در بخش گردشگری مدیون مناظر طبیعی و سنت های کشاورزی است. از نظر عکاسان و بازدیدکنندگان، ورمونت مکانی جذاب برای اکتشاف است. افرادی که برای اولین بار قصد سفر به انگلستان را دارند، به یاد داشته باشند که ورمونت جاذبه های دیدنی بسیاری را شامل می شود.

در سفر خود به ورمونت، بازدید از کارخانه تام و جری را از دست ندهید. این یک کارخانه بستنی سازی می باشد که برای همه با هر سن و سالی جذاب است زیرا این امکان را فراهم می کند تا فرآیند تولید بستنی های این کارخانه را مشاهده کنید. مزرعه و موزه بیلینگز از دیگر جاذبه های ورمونت می باشد که در ووداستاک قرار دارد. در این موزه کودکان می توانند کارهای کشاورزی را تجربه کنند. چاپل سگ نیز هم برای بازدید کنندگان و هم برای سگ های آن ها به ویژه در پاییز، مکان بسیار  جالبی است. همچنین در ورمونت بیش از ۱۰۰ پل پوشش داده شده وجود دارد که رانندگی ماجراجویانه را به ارمغان می آورد.

1

2

کانادا

قطعا مکان های زیادی برای بازدید در کانادا وجود دارد اما ما می خواهیم به معرفی شهری بپردازیم که با اهداف این مطلب مرتبط باشد. این شهر Mont Tremblant نام دارد که یک مرکز اسکی در خارج از مونترال محسوب می شود. این شهر همواره در تمام فصل های سال سرگرم کننده است که فصل پاییز نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این شهر امکانات زیادی وجود دارد که می توانید در کنار لذت بردن از رنگ های پاییزی، خود را سرگرم کنید. از جمله این امکانات بازی گلف در یکی از دو زمین مسابقات قهرمانی منطقه، پیاده روی در طول دریاچه Tremblant، استراحت در آبگرم Scandinave و گشت و گذار در مغازه ها و بوتیک های این شهر می باشد.

3

4

کلورادو

 Estes Park نه تنها محل مناسبی برای مشاهده برگ ریزان پاییز است، بلکه مکانی برای دیدن گوزن و حیات وحش منطقه در این زمان از سال می باشد. دوستداران طبیعت می توانند به ماهیگیری، پیاده روی، دوچرخه سواری در کوهستان و اسب سواری بروند. پاییز همچنین بهترین زمان برای رانندگی در  جاده Peak to Peak Scenic می باشد. گذر از راه آهن لوپ جورج تاون نیز خاطره به یاد ماندنی از دیدن رنگ های پاییزی و کسب اطلاعات در مورد استخراج معدن نیز در اختیارتان قرار می دهد. در این موقع از سال، در روزهای آفتابی می توانید یک پیراهن و عصر یک کت به تن کنید. ناظران گوزن ها به هنگام غروب نیز به همراه داشتن کت، کلاه و دستکش را فراموش نکنند.

5

ویرجینیای غربی

شهرستان گرانت خانه ای برای زیباترین شاخ و برگ های پاییزی در این کشور می باشد که بهترین راه تماشای آن مسافرت با قطار است. تنها برای یک شب در ۱۸ اکتبر، قطار Autumn Splendor Dinner سفری از طریق پترزبورگ، ویرجینیای غربی دارد که در این زمان از سال رنگ برگ ها قرمز و طلایی می باشد. در طول سفر شما می توانید انواع غذاها و خوراکی های محلی را مزه مزه کرده و در عین حال از دیدن مناظر وصف نشدنی نهایت لذت را ببرید.

ویرجینیای غربی همچنین دارای جاذبه های گردشگری دیگری می باشد که ارزش دیدن دارند. موزه اسباب بازی مارکس، افتخارات شرکت لوئیس مارکس و کارکنان محلی را به نمایش گذاشته است که تمام زندگی خود را به تولید اسباب بازی اختصاص داده بودند. کاخ طلای Prabhupada نیز، یک معبد ایجاد شده توسط جامعه Hare Krishna می باشد که بازدید برای گردشگران نیز امکان پذیر است.

ویرجینیای غربی4

ویرجینیای غربی3

تنسی

در گوشه جنوب شرقی تنسی در فاصله دو ساعتی از نشویل، چاتانوگا نهفته است که چهارمین شهر بزرگ این ایالت در کنار رودخانه تنسی می باشد. این شهر یک مکان اصلی برای مشاهده شاخ و برگ های پاییزی است. چاتانوگا نه تنها به عنوان یک مرکز پیاده روی، دوچرخه سواری و مسیرهای طبیعت گردی شناخته شده، بلکه موقعیت منحصربه فردی را با قایق برای دیدن برگ های پاییزی فراهم می کند. برای قایق سواری و گشت و گذار در رودخانه تنسی باید به Southern Belle Riverboat رفته و از آن جا سوار قایق شوید.

جاذبه های گردشگری چاتانوگا شهرت جهانی داشته و شما به هر طرف نگاه کنید مناظر خیره کننده ای خواهید دید. رفتن به کنسرت، بازدید از یک موزه، شب زنده داری، لذت بردن از فعالیت های فضای باز و لمس وقایع تاریخی، تمام فعالیت هایی است که شما می توانید در این شهر انجام دهید. علاوه بر این، چاتانوگا مقرون به صرفه ترین مقصد گردشگری کشور می باشد.

تنسی3

تنسی5

ویسکانسین

یکی از مکان های جالب توجه Door County می باشد که یک شبه جزیره روستایی بین دریاچه میشیگان و خلیج سبز است. این شبه جزیره به خاطر دریاچه ها، هنر و گیلاس هایش بسیار شناخته شده است. همچنین به عنوان مقصدی برای مشاهده زیبایی های پاییز محسوب می شود. امکانات موجود در این شهر اعم از قایق سواری، اسب سواری، گشتن با هواپیما و دیدن مناظر زیبای شهر، بازی گلف، ماهیگیری و شکار در هنگام تغییر رنگ پاییزی، خاطرات به یادماندنی را برای شما هدیه می دهد.

تئاتر فولکلور آمریکایی، پارک ملی پنینسولا، گالری باغ Edgewood، پناهگاه Ridges، موزه تاریخی Door County، رد پای عقاب، برج عقاب، استودیو هنرهای دستی و فانوس دریایی جزیره کانا از جمله جاذبه های گردشگری Door County می باشد.

ویسکانسین1

ویسکانسین3

کالیفرنیا

یوسمیت مکانی شگفت انگیز برای جشن پاییز بوده و از طرفی پاییز، یک زمان ایده آل از سال برای مسافرت بدون نگرانی از شلوغی و قیمت بالای هتل هاست. شهر مونو در منطقه شرقی سیرا در کالیفرنیا نیز به دلیل داشتن ترکیب رنگ های زیبا، افرای بزرگ، بلوط سیاه و درختان دیگر مشهور است که معمولا رنگ های آن ها از اواسط تا اواخر ماه اکتبر به اوج خود می رسند.

یوسمیت

یوسمیت3

نیوهمشایر

شاخ و برگ های پاییزی نیوهمشایر منظره دیدنی و جذابی دارد! این جذابیت فقط به خاطر رنگ برگ ها نیست، بلکه هوای پاک و سرد آن در مقابل نور گرم آفتاب، مناظر کوه های رنگارنگ، بوی جنگل و رنگ های روشن برگ ها این ایالت را بسیار هیجان انگیز کرده است. شما می توانید به هزاران تصویر مربوط به این ایالت نگاه کنید ولی هرگز با دیدن آن ها نمی توانید زیبایی های نیوهمشایر را به طور واقعی تجربه کنید.

مکان های بسیاری در نیوهمشایر وجود دارد که می توانند آن را به یک اثر هنری زیبا و طبیعی تبدیل کنند. مناطق مرکزی و شمالی نیوهمشایر پررفت و آمدترین بخش های آن در روزهای پاییزی هستند. رنگ برگ ها در نیوهمشایر در زمان های مختلف تغییر می کند. اما همیشه تغییر رنگ خود را از اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر از شمال این ایالت آغاز کرده و به تدریج از شمال به جنوب ادامه پیدا می کند. تغییرات زمانی آن ها در طی سال های مختلف به دلیل تفاوت دما می باشد.

نیوهمشایر1

نیوهمشایر2

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.