سفری ماجراجویانه در کشور استرالیا

استرالیا کشوری است که شاید بیش از هر چیز با کانگورو و ساختمان اپرای سیدنی شناخته شده باشد، اما جاذبه‌های طبیعی و گردشگری آن قطعاً بسیار بیش‌تر از این‌ها است. در این مطلب همراه با گردشگری مشتاق و ماجراجو، سفری به گوشه و کنار این کشور داشته و از نزدیک با دیگر مظاهر طبیعی و گردشگری آن آشنا خواهیم شد. ما را در این سفر همراهی کنید.

پیش از هر چیز پای صحبت‌های این ماجراجوی با ذوق می‌نشینم.  او در مورد تجربیاتی که در طول این سفر کسب کرده چنین می‌گوید:

اسم من یوهان لولوس (Johan Lolos) است. من به سرتاسر استرالیا سفر کردم، سفری که درست بعد از گشت و گذار در کشور بلژیک آغاز شده و در راستای تصمیمم مبنی بر سفر به دور دنیا صورت گرفت. این سفر ماجراجویانه در استرالیا درست یک سال به طول انجامید، در این مدت بیش از ۴۰ هزار کیلومتر را با ماشین، هواپیما، قایق، قطار و اتوبوس طی کرده و از نزدیک با مناظر دیدنی و مبهوت کننده‌ی بسیاری مواجه شدم.

در این سفر ۱ ساله همراه با کانگوروها قدم زدم، لاکپشت‌های دریایی را در لحظه‌ی بیرون آمدن از تخم تماشا کردم، در استرالیای غربی همراه وال- کوسه و دلفین‌های وحشی شنا کردم، کوسه‌ها را از درون قفس‌های مخصوص نظاره کرده و همراه با شیرهای دریایی بازیگوش در استرالیای جنوبی به بازی و شیطنت پرداختم. ۳ روز و ۳ شب در جزایر ویت ساندی به قایقرانی پرداختم. در میان صخره‌های مرجانی به غواصی مشغول شده و در مجموع مناظر نفس گیر بی‌شماری را در صندوقچه‌ی خاطراتم ثبت و ضبط نمودم. استرالیا حقیقتاً کشور زیبا و شگفت انگیز است،  به همین دلیل این تصاویر دیدنی را با شما هم به اشتراک می‌گذارم تا در این تجربه همراه من باشید.

در بخش بعدی سفر به نیوزلند رفته و سفر یک ساله دیگری را آغاز خواهم کرد. امیدوارم الگو و راهنمایی مناسب برای آن دسته از افرادی باشم که در جستجوی مکان‌های خیال انگیز گوشه و کنار این جهان را زیر پای می‌نهند.

پیناکلز (Pinnacles)، استرالیای غربی

1

۱۲ آپوسل، جاده‌ی  اقیانوس کبیر، ویکتوریا، جنوب شرقی استرالیا

2

جزیره‌ی شنی، قلمرو شمالی

3

خلیج آتشین، تاسمانی

4

اولورو(Uluru)، قلمروی شمالی

5

کوهستان آبی، نیوساوت ولز

6

غروب در داروین (Darwin)، قلمروی شمالی

7

Devils Marbles، قلمروی شمالی

8

گینلوم (Gunlom)، پارک ملی کاکِدو (Kakadu)، قلمروی شمالی

9

صخره‌های مرجانی، کوئینزلند

10

 پارک ملی کالبَری “Kalbarri “، استرالیای غربی

11

جزیره‌ی کانگورو، استرالیای جنوبی

12

گلوگاه کَترین، قلمروی شمالی

13

کیمبرلی، استرالیای غربی

14

جزیره‌ی لیدی الیوت، کوئینزلند

15

تنگه‌ی لوشِد (Loch Ard)، ویکتوریا

16

 سیدنی، نیو ساوت ولز

17

ساحل وایت‌هِوِن (Whitehaven)، کوئینزلند

18

 رودخانه‌ی مارگِرِت، استرالیای غربی

19

راه شیری در پارک ملی کاکِدو، قلمروی شمالی

20

ساحل وایت هون، کوئینزلند

21

صخره‌های مرجانی نینگالو(Ningaloo)، استرالیای غربی

22

 ساحل نودی(Nuedy)، جزیره‌ی فیتزروی (Fitzroy)، کوئینزلند

23

بندر لینکلن، استرالیای جنوبی

24

ساحل رنگین کمان، کوئینزلند

25

سلفی در جزایر ویت‌ساندی (Whitsunday)، کوئینزلند

26

شِل بیچ (Shell- Beach)، استرالیای غربی

27

 سیدنی، نیو ساوت ولز

28

 غروب در اولورو، قلمروی شمالی

29

منبع: زومیت

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

1 دیدگاه

  1. خیلی عالی بود متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.