تصاویر خارق العاده از آتشفشان Dallol اتیوپی

آتشفشان شگفت انگیز دالول (Dallol) در کشور اتیوپی به عنوان گرم ترین مکان سکنی گزیدنی موجود در کره ی زمین، مقام سوم را در لیست ۱۰ تایی های ما بدست آورده است. میزان دمای ثبت شده در این منطقه از سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۶۶ به طور سالیانه، ۳۴٫۴ سانتیگراد (۹۳٫۹ فارنهایت) و میانگین روزانه ی بیشترین دمای آن در طی همین دوران ۴۱٫۱ سانتیگراد (۱۰۶٫۰ فارنهایت) بوده است.

آتشفشان دالول چیزی حدود ۱۵۷ پا (۴۸ متر) از سطح دریا پایین تر است و همین امر باعث شده آن را به عنوان کوتاه ترین آتشفشان جهان از سطح زمین بشناسند. یکی از نکات جالب و البته عجیب این منطقه، ترکیب رنگ های قرمز، سبز، زرد و سفید است که از تالاب های نمک، چشمه های معدنی و چشمه های آب گرم تشکیل شده است. این تنوع رنگ ناشی از انواع مختلفی از نمک های پتاسیم، به رنگ سولفور و دیگر کلریدها و اکسیدها میباشد که این منطقه را به یکی از عجایب طبیعی جهان تبدیل کرده است.

مجموعه تصاویر فوق العاده دیدنی و حیرت انگیز از آتشفشان Dallol

hhi3283

hhi3285

hhi3284

hhi3288

hhi3289-1

hhi3290

hhi3287

hhi3291-1

hhi3292

hhi3293

hhi3295

hhi3294-1

hhi3296

hhi3300

hhi3297

hhi3298

hhi3299منبع : shortevent.com

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.