اسرارآمیزترین مکان های دنیا (قسمت دوم)

۸٫    تخته سنگ های موراکی؛ نیوزیلند (Moeraki Boulders)

«تخته سنگ های موراکی» یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری سواحل نیوزیلند است. این تخته سنگ های بزرگ، کروی، و خاکستری رنگ، از رسوب های دریا، طی ۶۰ میلیون سال شکل گرفته و با فرسایش تدریجی ساحلی سر از خشکی در آوردند.

moeraki-boulders-otago-new-zealand

moeraki-boulders-7
۹٫    سالار د یونی؛ بولیوی (Salar de Uyauni)

این مکان اسرارآمیز، بزرگ ترین جلگه نمکی دنیاست و حدود ۱۲ هزار کیلومتر مساحت دارد. سالار د یونی، وقتی که از آب پوشیده می شود، تبدیل به یک آینه می شود؛ به نحوی که اگر بر آن قدم بزنی گویی بر ابرها راه می روی. پوسته نمک که مساحتی بالغ بر ۱۰۵۸۲۶۹ هکتار دارد و حدود ۴کیلومتر بالاتر از سطح دریاست، سطحی نسبتا هموار دارد و یکی از اصلی ترین مراکز رشد فلامینگو است.

07.08-HEADER-Salar-de-Uyuni-Bolivia-2 salar-de-uyuni-bolivia salar_de_uyuni_bolivia

۱۰٫    غار نالان؛ کالیفرنیا (Moaning Cavern, Vallecito)

نامگذاری این غار به دلیل صدای ناله مانند و آزاردهنده ای است که در این غار می پیچد و در اصل بخاطر بازتاب صدای چکه قطره های آب در حفره های غار و ترکیب آن با صدای بادی است که از دهانه به درون غار می وزد.

این مکان، بدلیل کشف آثاری از اجساد انسان های ماقبل تاریخ در آن، یک محدوده باستانشناسی نیز محسوب می شود.

moaning-cavern-adventure-park-5016a37cd0394a1e6d00128e moaning-cavern-3 moaning-caverns

۱۱٫    چشم صحرا؛ موریتانی (Eye of Africa)

«چشم صحرا» که نام اصلی آن «Richat Structure» است، در موریتانی واقع شده، و در ماموریت های هوایی فضانوردان کشف شده است. این مکان شگفت انگیز که در پهنه غربی صحرای بزرگ آفریقا واقع شده، حدود ۴۸ کیلومتر قطر دارد. در ابتدا دانشمندان تصور می کردند که این فضا به دلیل برخورد یک سنگ آسمانی با زمین بوده، اما ایده امروزه رد شده است.

Richat-Structure Giant-blue-eye-mauritania-02 mysterious-sight-eye-of-africa
۱۲٫    دریاچه لکه دار؛ کانادا (Spotted Lake)

بسیاری از معادن دنیا در دریاچه لکه دار یافت شده اند. این لکه ها در طول تابستان، هنگامی که حجم زیادی از آب تبخیر می شود، ایجاد شده اند. رنگ آب توسط ترکیب جالب توجهی از مواد معدنی ایجاد می شود. بازدید از این مکان (که متعلق به سازمان ملل است) برای عموم آزاد است.

57626650.SL338APCS spotted-lake-4 spotted-lake-m
۱۳٫    پارک ملی Goblin Vallay ؛ یوتا

نام این محل که به معنای «دره اجنه» است، بخاطر فضای مرموز آن انتخاب شده است. فرسایش ماسه سنگ ها، فرم هایی دایره وار و اشکالی وهم آور شبیه اجنه، و قله سنگ هایی شبیه به قارچ ایجاد کرده، و فضا را وهم آور کرده است.

P9092676

32937673
۱۴٫     ساحل Zlatni Rat؛ کرواسی

ماسه های ساحل  Zlatni Rat (یا دماغه طلایی) در کرواسی، دائما در حال حرکت است و بدلیل وزش باد و جزر و مد مکرر ساحل در هر لحظه به یک شکل در می آید. (البته نگران نباشید. این تغییرات در حدی نیست که برای آفتاب گرفتنتان مشکلی ایجاد کند).

Zlatni-rat-beach

zlatni-rat-air-2

 

 

منبع:bartarinha

نگین متین

من نگین متین اقدم عضو هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر و دارای مدرک کارشناسی ارشد اکوتوریسم و کارشناسی مدیریت جهانگردی از دانشگاه تبریز هستم. عاشق سفر و طبیعت هستم به همین دلیل علاقه داشتم رشته‌ام و کارم هم مرتبط با سفر باشه و عمده فعالیت‌هام در زمینه گردشگری هست. اولین فعالیت گردشگری‌ام رو در سال 92 با تولید محتوای گردشگری در ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک شروع کردم و بعدها فعالیت‌ام رو در وب سایت تخصصی گردشگری ارک توریسم، نشریه گردشگری کوله پشتی، اجرای رویدادهای گردشگری و پروژه‌ی یک دقیقه با تبریز ادامه دادم و راهنمای رسمی سازمان میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی هستم. کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم از سال 93 راه اندازی شد و من به تولید محتوای گردشگری به زبان‌های فارسی، ترکی استانبولی و انگلیسی در این وب سایت 5زبانه می‌پردازم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.