۴۰ درصد تبریز را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد

نصرنیوز: رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تبریز با اصول و چارچوب‌های شهرسازی توسعه نیافته است، گفت: نزدیک به ۴۰ درصد تبریز را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که باید فکری برای این مسئله بکنیم.

به گزارش نصرنیوز، احتشام حاجی‌پور در مراسم بهره‌برداری از پارک جنگلی یادگار امام تبریز اظهار کرد: دوره چهارم شورای اسلامی شهر تبریز از هر نظر توانمندتر و تخصصی‌تر از دوره‌های قبلی است و وجود متخصصان و افراد با تجربه در امور شهری نقطه قوت این شورا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی شهردار کلانشهر تبریز و مجموعه شهرداری برای آبادانی شهر اضافه کرد: شهردار تبریز با سابقه بیش از سی سال مدیریت، فردی عضو خانواده نظام و برادر شهید است که تمام تجربیات دوران طولانی مدت مدیریت خود را در اختیار شهر و شهرداری تبریز قرار داده اشت.

حاجی‌پور ادامه داد: با توجه به همکاری و هماهنگی خوبی که در بین مدیریت شهری و مدیریت استان وجود دارد مشکلات شهری بهتر از هر زمان دیگری قابلیت حل دارند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه شهر تبریز شایسته نام، داشته‌ها و تاریخ خود پیشرفت نکرده است، تصریح کرد: تبریز نخستین پایتخت جهان تشیع است؛ این شهر کهن با داشتن مجموعه علمی بزرگی چون ربع رشیدی در سده‌های گذشته باید شکوه گذشته‌اش را باز یابد.

رئیس شورای اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: شهر تبریز با اصول و چارچوب‌های شهرسازی توسعه نیافته و این موضوع کار مسئولان شهر را برای اصلاح و توسعه شهر سخت‌تر کرده است.

وی با اشاره به اینکه استفاده کنندگان اصلی پارک یادگار امام اهالی منطقه هستند، خواستار احداث پل عابر پیاده در این منطقه شد.

حاجی‌پور ضمن اعلام اینکه آخر مارالان و طالقانی جزء مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌نشین شهر هستند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند، تصریح کرد: نزدیک به ۴۰ درصد تبریز را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که باید فکری برای این مسئله بکنیم.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.