معرفی ده مکان بسیار دیدنی دنیا

در این نوشتار قصد داریم ده جای بسیار زیبا و دیدنی در مناطق مختلف جهان را به شما معرفی کنیم؛ ده جایی که شاید بتوان آنها را زیباترین مکان های دنیا نامید.

۱) آبشار ویکتوریا

آبشار ویکتوریا در زیمباوه، بر روی خط مرزی این کشور با زامبیا قرار دارد. اگر چه این آبشار شگفت انگیز نه عریض ترین و نه بلندترین آبشار جهان است ولی ارتفاع آن به ۱۰۸ متر و عرض دو سوی آن نیز به ۱۷۰۰ متر می رسد. سقوط آب از این ارتفاع بلند، مه غلیظی ایجاد می کند که از فاصله ۲۰ کیلومتری قابل مشاهده است.

شاید به همین دلیل است که بومیان منطقه این آبشار را «مه خروشان» نام نهاده اند. دیوید لیوینگستن (David Livingstone) کاشف اسکاتلندی در سال ۱۸۵۵ این آبشار را پیدا کرد و آن را به افتخار ملکه ویکتوریا، آبشار ویکتوریا نامید. اعتقاد بر این است که وی اولین فرد اروپایی است که از آبشار ویکتوریا دیدن کرده است. اکنون این آبشار توفنده به یکی از جاذبه های گردشگری منطقه تبدیل شده و همه ساله هزاران گردشگر و دوستدار طبیعت را به سوی خود فرا می خواند.

1

۲) ونیز

ونیز (Venice) شهر سادگی، شهر زیبایی، شهر آب ها، شهر جزیره ها و شهر جشنواره ها است. ونیز توانسته با همت مردم و مسئولان ایتالیایی، زیبایی شصد ساله اش را همچنان حفظ کند. این شهر در واقع شامل جزیره هایی کوچک است که به وسیله کانال از هم جدا شده اند، لذا تردد در آن به وسیله قایق صورت می گیرد. برخی از این جزایر به وسیله پل به هم متصل هستند و برخی دیگر کاملاً جزیره اند و جدا از دیگران.

تعداد گردشگرانی که در این شهر در رفت و آمد هستند بیش از ساکنان محلی ونیز است. در واقع ونیز یکی از شهرهای گردش‌پذیر جهان است و همه ساله میلیون ها توریست به دیدن این شهر رفته و در کانال های زیبایش به گشت و گذار می پردازند. از جمله جاذبه های گردشگری ونیز می توان به گراند کانال (Grand Canal) راهرو آبی اصلی حمل و نقل در ونیز و ساحل یازده کیلومتری Lido di Venezia اشاره کرد. برج کلیسای سنت مارک با ارتفاع ۹۹ متر، که یکی از قابل تشخیص ترین ساختمان های ونیز به شمار می رود، نیز از دیگر مکان های دیدنی این شهر است.

2

۳) استخر پری در اسکاتلند

استخر پری (Fairy Pools) در اسکاتلند، در حدود ۳ کیلومتری ساحل Glen Brittle قرار گرفته است. در این منطقه حمل و نقل عمومی وجود ندارد و شما می توانید با پای پیاده به محل عزیمت کنید و از تماشای این استخرهای زیبا لذت ببرید. آب اینجا همیشه سرد است، حتی در تابستان. به یاد داشته باشید که به هنگام بازدید از این استخر نباید هیچ آسیبی به منطقه وارد آورید. هر چند برخی گردشگرانی که به اسکاتلند سفر می کنند، نسبت به دیدن «استخر پری» تمایلی نشان نمی دهند ولی این نقطه مکانی ایده آل برای علاقمندان به کوهنوردی، دوچرخه سواری کوهستانی، دوستداران حیات وحش و کلاً کسانی است که در شهرهای شلوغ و پرهیاهو زندگی می کنند. در اینجا می توان از حیوانات و گیاهان بسیار نادر سراغ گرفت. با توجه به شرایط محیط، به نظر می رسد بازدید از «استخر پری» در روزهای آفتابی بهتر و دلچسب تر از روزهای بارانی است.

3

۴) چاله آبی بلیز

چاله آبی بلیز (Great Blue Hole) یکی از هیجان انگیزترین مکان های جهان برای شیرجه زدن و غواصی است که در کشور بلیز (Belize) واقع در آمریکای مرکزی قرار گرفته است. این چاله زیبا و مسحور کننده، ۴۰۰ متر طول و ۱۴۵ متر عمق دارد. غوطه خوردن در این آب های شفاف و دیدن انواع آبزی های متنوع لذت زایدالوصفی دارد. ضمناً وجود انواع ماهی های عجیب و کمیاب، لاک پشت های غول پیکر و مرجان های تماشایی، بر جذابیت این چاله فیروزه ای افزوده است. در سال ۲۰۱۲ شبکه تلویزیونی دیسکاوری – که ویژه پخش برنامه های مستند است – چاله آبی بلیز را در صدر لیست ده مکان شگفت انگیز کره زمین قرار داد.

4

۵) ساحل سرخ در چین

هر چند وقتگذرانی، گرفتن حمام آفتاب و یا آب تنی در ساحل های نقاط مختلف جهان لذتبخش است ولی اگر بتوانید این کارها را در ساحلی استثنایی و با ویژگی های خاص و به یادماندنی انجام دهید، از لذتی دو چندان بهره مند خواهید شد. ساحل سرخ در منطقه دوا (Dowa) در سی کیلومتری جنوب غرب شهر پانجین (Panjin) در شمال شرق چین قرار دارد. رنگ قرمز این منطقه به دلیل نوعی جلبک دریایی است. بیش از ۳۹۹ گونه حیوانی و ۲۶۰ نوع پرنده در این منطقه یافت می شود. ساحل سرخ اکنون به یکی از جاذبه های گردشگری چین تبدیل شده است.

5

۶) ماچو پیچو

ماچو پیچو (Machu Picchu) یک شهر باستانی در ارتفاعات امپراطوری اینکاها است که در ۷۰ کیلومتری شمال غربی کوزکو (Cusco) در بالاترین نقطه کوه ماچو پیچو واقع شده است. «ماچو پیچو» بهشت علاقمندان به تاریخ و یکی از پربیننده ترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری کشور پرو به شمار می رود. از آنجا که اینکاها هیچ زبان نوشتاری نداشتند لذا نمی توان دلیل ساخت این سایت و نحوه استفاده از آن را به راحتی درک نمود. ضمناً «ماچو پیچو» در مکان صعب العبوری قرار گرفته و رفتن به آنجا کار آسانی نیست. برخی توریست ها ترجیح می دهند از طریق کوهنوردی به این سایت برسند؛ که البته این کار سه الی چهار روز طول می کشد. برخی باستان شناسان از این که ممکن است تعداد زیاد بازدیدکنندگان، به بناهای باستانی این سایت آسیب بزند ابراز نگرانی کرده اند.

6

۷) ابوالهول

مجسمه غول پیکر ابوالهول با بیش از ۲۰ متر ارتفاع، بزرگترین مجسمه سنگی ساخته شده توسط انسان است. هر چند احتمال می رود این مجسمه بیش از ۴۵۰۰ سال پیش توسط پادشاه خفرع ساخته شده باشد، ولی تاریخ دقیق ساخت و نیز سازنده آن همچنان در پرده ابهام است. این مکان به حدی سحرانگیز است که شما را می تواند ساعت ها به خود مشغول سازد، بدون این که متوجه گذر زمان شوید. در این منطقه از مصر چندین هرم باستانی وجود دارد که هرم خوفو – تنها بازمانده عجایب هفتگانه جهان – بزرگترین آنها به شمار می آید. شترسواری، یکی از کارهای لذتبخشی است که گردشگران به هنگام بازدید از اهرام مصر می توانند به آن بپردازند.

7

۸) دیوار بزرگ مرجانی

دیواره بزرگ مرجانی (Great Barrier Reef) بزرگترین صخره مرجانی در دنیا است که در شرق استرالیا قرار دارد. این مجموعه عظیم بیش از ۲۶۰۰ کیلومتر درازا دارد و می توان آن را از فضا هم مشاهده کرد. دیواره بزرگ مرجانی یکی از جاذبه های گردشگری استرالیا و یکی از نمادهای کوئیزلند به شمار می رود. در اینجا علاوه بر شنا و طبیعت گردی، امکان پرداختن به فعالیت های لذتبخشی همچون غواصی، ماهی گیری و قایق سواری نیز فراهم است. هر ساله حدود ۲ میلیون گردشگر از این منطقه بازدید می کنند.

8

۹) دیوار چین

دیوار بزرگ چین با درازای ۷۰۰۰ متری خود، از شرق تا غرب چین را در نوردیده و از بیابان ها، مراتع و کوهستان های زیادی عبور می کند. این دیوار بیش از ۲۰۰ سال پیش برای محافظت از چین در برابر حملات مغول ها ساخته شده و اکنون یکی از برترین جاذبه های گردشگری جهان به شمار می رود. حتی امروزه نیز تصور ساخت دیواری چنین دیوار عظیمی دشوار است.

9

۱۰) آبشارهای نیاگارا

آبشارهای نیاگارا ترکیبی از دو آبشار بسیار بزرگ و یک آبشار کوچکتر است که بر رودخانه نیاگارا در مرز آمریکا و کانادا واقع شده است. آبشار نعل اسب (Horseshoe Falls) و آبشار آمریکایی (American Falls) دو آبشار بزرگ اند و آبشار نقاب عروس (Bridal Veil Falls) آبشار کوچک است. برخی گردشگران ترجیح می دهند از بالای برج ۲۳۶ متری اسکایلان (Skylon Tower) که بر فراز این آبشارها ساخته شده، منظره پیش پای خود را تماشا کنند.

10منبع: lastsecond.ir

 

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.