در پی بارش‌های اخیر، دریاچه ارومیه جانی دوباره گرفت

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بارش باران طی روزهای گذشته در استان باعث افزایش ارتفاع سطح آب دریاچه‌ی ارومیه به میزان ۹ سانتی‌متر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی،«کیومرث دانشجو» در جلسه‌ی شورای اداره‌ی آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه بارش‌های روزهای اخیر در استان باعث افزایش ارتفاع دریاچه‌ی ارومیه به ۹ سانتی‌متر شده است، افزود: خوشبختانه براثر بارش‌های روزهای گذشته تراز دریاچه ارومیه افزایش داشته است.

وی با اشاره به جدی بودن مشکلات آب استان گفت: در صورت توجه نکردن به عملکردمان با مشکل بحران آب مواجه می‌شویم.

دانشجو با اشاره به اینکه، میانگین بارش باران در استان ۳۵۲ میلی‌متر است، گفت: در سال آبی ۹۲ تا۹۳ بارش باران در آذربایجان‌غربی ۳۰۰ میلی‌متر بوده که نشانگر کاهش بارندگی‌هاست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی: به شدت با کاهش آب‌های سطحی و ذخایر برفی در استان مواجه هستیم که طی سالیان گذشته سیر نزولی داشتند.

دانشجو با اشاره به حجم مخازن آبی استان افزود: ظرفیت حجم مخازن آب استان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب است که این ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب هم‌اکنون در آن ذخیره شده است.

به‌گفته‌ی وی، هم‌چنین آب «زرینه‌رود» معادل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب بوده که از پارسال تاکنون به ۱۰۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد:۱۱ آبخوان استان در شرایط ممنوعه هستند، طوریکه ۳ آبخوان استان نیز در مرحله‌ی ممنوعه قرار گرفته‌اند.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.