درختان رقصان

این جنگل خارق العاده یک پارک ملی است که در دریای بالتیک قرار دارد. در این جنگل که یک پدیده طبیعی منحصر به فرد است تنه درختان طوری در خود پیچیده اند که گویی در حال رقص اند. حتی بعضی از تنه ها به شکل حلقوی در خود پیچیده اند. مردم این منطقه باورهایی دارند. یکی از آن ها این است که هر کس آرزویی بکند و از داخل یکی از این حلقه ها رد شود آرزویش برآورده می شود. باور دیگر می گوید این حلقه ها مرزهای حریم های دارای انرژی مثبت و منفی هستند یعنی در یک سمت این حلقه ها انرژی مثبت در فضا جاریست و در سمت دیگر انرژی منفی و اگر شخصی از سمت دارای انرژی منفی وارد حلقه شده و از سمت دیگر خارج شود یک سال به عمرش اضافه می شود.

2 (1)

3 (1)

علت اصلی شکل گیری عجیب درختان این جنگل هنوز ناشناخته است اما فرضیه هایی در این زمینه وجود دارد مثل فشار باد، حشرات یا بیدهایی که به مدت ۵ تا ۲۰ سال شاخه های کوچک درختان را مورد حمله قرار داده اند، جوانه های آسیب رسان و حتی جریان سرکش انرژی.

4 (1)

5 (1)

افسانه شکل گیری جنگل رقصان

برای این شکل گیری عجیب درختان این منطقه افسانه ای وجود دارد. بارتی شاهزاده آلمانی که برای شکار به این منطقه آمده بود در حال تعقیب یک گوزن کوچک بود که آواز عجیبی شنید. او به محل صدا رفت و دختری را در حال نواختن چنگ دید. اسم این دخترمسیحی پرادیسلاوا بود؛ شاهزاده به پرادیسلاوا پیشنهاد ازدواج داد ولی او پاسخ داد که فقط با یک مرد همکیش خود ازدواج می کند. بارتی هم پذیرفت که مسیحی شود به شرط اینکه دختر بتواند ثابت کند که خدای نامرئی که به او اعتقاد دارد قدرتمندتر از درختان این ناحیه است. پرادیسلاوا شروع به نواختن کرد تمام پرندگان خاموش شدند و درختان شروع به رقصیدن کردند. در این هنگام شاهزاده بازوبندش را از دستش بیرون آورد و آن را به نامزدش داد. و بدینسان در سال های دور در این منطقه جنگلی رقصان شکل گرفت.

6

7

8

9

منبع: lastsecond.ir

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.