ژله‌های دریایی شگفت‌انگیز در خلیج فارس

خلیج فارس مملو از موجوداتی زیبا مانند عروس‌های دریایی و ژله‌های بیرنگ است. با وجود زیبایی فریبنده، برخی از این بی‌مهرگان دارای سلول‌های زهرآگین هستند.

۱) با وجود زیبایی فرینده، این عروس دریایی یکی از خطرناک‌ترین موجودات دریایی است. تعداد افراد کشته شده در سال توسط عروس دریایی سمی بیش از کوسه است.

1

۲) عروس دریایی نمی‌تواند شکار خود را تعقیب کند. همچنین به دلیل اندام ژله‌ای نمی‌تواند با هیچ جانداری درگیر شود. به همین دلیل برای شکار یا مواجه شدن با جاندار مزاحم، به سمی مرگ‌بار مجهز است که با یک تماس می‌تواند شکار را از پای دربیاورد.

2

۳) مجموعه‌ای از ژله‌های دریایی با حدود سه متر طول.

3

۴) گروه بزرگی از ماهی های ساردین در خلیج فارس.

4

۵) سمی‌ترین عروس دریایی، متعلق به استواست.

5

۶) عروس دریایی با نیش قلیایی خود که در ناحیه دم این جانور قرار دارد از قلمرو خود در مقابل خطرات احتمالی حفاظت می‌کند.

6

۷) نمای ماکرو از یک ژله دریایی زیبا.

7

۸) ژله‌های دریایی بیرنگ که کنار همدیگر قرار گرفته‌اند.

8

۹) بسیاری از مسافران هنگام شنا در آب‌های خلیج ‌فارس و در سواحل کنارک و چابهار (در دریای عمان) توسط عروس دریایی گزیده می شوند.

9۱۰) علایم کلی نیش عروس دریایی می‌تواند شامل درد، سوزش، متورم و قرمز شدن محل گزش، خونریزی، دردهای شکمی، اسهال، تب، حالت تهوع، فلج شدن عصب ها، تعریق، سرگیجه و تنگی نفس باشد.

10

۱۱) برای کمک‌رسانی و نجات فردی که دچار نیش عروس دریایی شده، هیچ وقت جای زخم او را نمالید. این کار باعث پخش بیشتر سم قلیایی عروس دریایی در بدن فرد گزیده شده خواهد شد.

11

۱۲) یک ژله دریایی بیرنگ که از خود نور می‌تاباند.

12

۱۳) شست‌وشوی محل نیش با سرکه سفید یا محلول آب‌نمک غلیظ هم راه‌حل خوبی است.

13

۱۴) یک ستاره دریایی کوچک.

14

۱۵) عروس دریایی

15

۱۶) نمونه‌هایی از ژله‌های دریایی در صورت تماس با بدن می‌توانند باعث مرگ شخص شوند.

16

۱۷) ژله دریایی در خلیج فارس.

17

۱۸) جوجه‌تیغی دریایی کوچک و زیبا.

18

۱۹) ژله‌های دریایی بیرنگ که کنار همدیگر قرار گرفته‌اند.

19

۲۰) عروس دریایی در خلیج فارس.

20منبع: bartarinha.ir

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.