پیش ثبت نام عتبات عالیات عراق شروع شد

سازمان حج و زیارت در حالی که از حدود دوماه پیش، پیش ثبت نام‌های اینترنتی عتبات عالیات عراق را متوقف کرده بود، از صبح امروز (شنبه، هشتم شهرویورماه) پیش ثبت نام‌های اینترنتی را دوباره آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت ایسنا، طبق آنچه سازمان حج و زیارت تا کنون اعلام کرده، توقف روند معمول ثبت نام‌های عتبات عالیات عراق، ارتباطی با حملات تروریستی داعش و شرایط ناامن عراق نداشته است. این سازمان هر سال در ماه مبارک رمضان برای بازنگری در وضعیت هتل‌های محل اسکان زائران در عراق، اعزام‌ها را برای حدود ۲۰ روز متوقف می‌کند که امسال این تصمیم با جریان حملات داعش در عراق هم‌زمان شد.

سازمان حج پس این دوره‌ی زمانی که اعزام‌های زائران به عراق را از سر گرفت، با استقبال اندکی از متقاضیان برای این سفر روبه‌رو شد که البته تا کنون هیچ آماری از میزان کاهش یا استقبال این سفر نداده است. بر همین اساس، سازمان حج تصمیم گرفت تا پایان تابستان امسال، با توجه به اوضاع داخل عراق، روند همیشگی ثبت نام برای عتبات عالیات عراق را متوقف کند و این اختیار را به متقاضیان بدهد تا درخواست‌شان را حضوری در کاروان ها ثبت کنند.

این سازمان همچنین شرایط اعزام‌ها را تا حدی تغییر داد، پروازهای بغداد را به نجف منتقل و سفر به کاظمین را متوقف کرد.

حال با پایان دوره‌ای که سازمان حج در نظر گرفته بود، بار دیگر تصمیم گرفته شد، پیش ثبت نام‌های اینترنتی عتبات عالیات عراق آغاز شود، هرچند اوضاع امنیتی در عراق چندان تعییری نکرده است.

مسوولان سازمان حج از زمان آغاز تحرکات داعش در عراق، همواره اعلام کرده‌اند، مسیر حرکت زائران در این کشور توسط نیروهای امنیتی عراق تحت کنترل است و امنیت در شهرهای کربلا و نجف متفاوت از اوضاع شهرهای شمالی این کشور است.

براساس اعلام سازمان حج و زیارت، پیش ثبت نام‌های اینترنتی عتبات عالیات عراق از صبح امروز (شنبه، هشتم شهریورماه) آغاز شده و تا ساعت ۲۴ روز شنبه (۱۵ شهریورماه) ادامه دارد.

اعزام این گروه از متقاضیان که اولویت آن‌ها در قرعه‌کشی روز دوشنبه (۱۷ شهریورماه) مشخص می‌شود، از چهارم مهرماه تا دهم آذرماه امسال خواهد بود.

نتایج قرعه‌کشی به‌صورت پیامک برای افرادی که مشخصات خود را ثبت کرده‌اند، ارسال می‌شود.

برای پیش ثبت نام اینترنتی و همچنین دریافت اطلاعات بیشتر، متقاضیان می‌توانند به سایت http://atabat.haj.ir مراجعه کنند.

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.