اخبار گردشگری ایران و جهان در ماه رمضان

انگلستان میزبان گردشگران ماه مبارک رمضان

کشور انگلیس و به خصوص شهر لندن را گلدان ذوب فرهنگهای گوناگون می نامند چرا که در این کشور هم مسلمانان زیادی زندگی می کنند و هم اینکه آنها آزادانه می توانند فرایض و رسوم خود را به جا بیاورند.

در این ماه قهوه خانه ها و رستورانهای مخصوص اعراب خاورمیانه و همچنین ایرانیها و ترکها و پاکستانیها به خدمات مخصوص سحری و افطار مشغولند ، فروشندگان غذاهای حلال گوشتی در این ماه رونق بیشتری در کسب و کار خود مشاهده می کنند .

وجود بازارها عربی ، غذاهای کنار خیابانی هنگام افطار ، شیرینی فروشیهای لبنانی و فعالیت فوق العاده مساجد در این ماه دلیل خوبی برای جذابیت شهرهای بزرگ انگلیس برای گردشگران ماه رمضان است.

ترکیه میزبان گردشگران ماه مبارک رمضان

هر جا سخن از گردشگری است نام ترکیه نیز در آن بین هست. در عرصه گردشگری رمضان نیز ترکها حرفهای زیادی برای گفتن دارند. ترکیه اگر چه کشوری لائیک محسوب می شود اما به دلیل فرهنگ اسلامی اکثر مردم ، مسلمانان در این کشور که به قصد گردشگری حلال می آیند احساس بدی نخواهند داشت .

در این کشور در حالی که خوردن و نوشیدن آزاد است اما اکثر مردم از این عمل در ملا عام احراز می کنند و فضای رمضان در استانبول احساس می شود . در اکثر شهرها این کشور رستورانها و اغذیه فروشیها با پرده پایین کشیده خدمات ارایه می دهند و بسیاری از رستورانها مشروب ارایه نمی کنند و کلا عرضه مشروب در این ماه در ترکیه بسیار محدود می شود مخصوصا اینکه اردوغان جدیدا قوانین محدود کننده ای برای تبلیغ و نمایش مشروبات الکلی وضع کرده است.

در ترکیه رستورانها و هتلها به نحو دلپذیری برای پذیرایی افطار آماده شده اند و لیستی از غذاهای متنوع ترکی اعم از انواع کباب و شیرینی جات سنتی ترکی را ارایه می دهند که برای گردشگران بسیار جذاب است.

اسپانیا میزبان گردشگران ماه مبارک رمضان

این کشور با پیشینه ای که مسلمانان در آن به جا گذاشته اند دارای فرهنگی غنی از تقابل فرهنگی بین اسلام و فرهنگ اندلسی است.

در اسپانیا نیز جمعیت مسلمانان بعد از فرانسه و انگلیس رکوردار است و بسیاری از شهرهای بزرگ اسپانیا در ماه رمضان خدمات مخصوص به این ماه را برای مسلمانان ارایه می کنند.

بسیاری از هتلها در اسپانیا آرم صد در صد حلال را نصب می کنند و برخی از آنها با ارایه منو و رژیمهای خاص برنامه سم زدایی از بدن را برای مهمانان خود تدارک می بینند. منوی سحری و افطار شامل ترکیبی ماهی ، سبزیجات و میوه جات که همگی به زبان عربی ترجمه شده اند.

استقبال گردشگران عرب از سفر به مشهد در رمضان امسال کاهش داشته است

در ایام ماه مبارک رمضان سال گذشته درصد اشغال هتلها در استان به ۵۰ درصد هم رسید که شاهد استقبال و حضور خوب گردشگران خارجی از کشورهای عرب منطقه بوده ایم.

این در حالی است که هم اینک ۳۰ تا ۳۵ درصد ظرفیت هتلهای استان تکمیل شده است که بسیار نگران کننده است.

در ماه مبارک رمضان با هدف ترغیب گردشگران اقدام به ارایه تخفیف ۳۰ درصدی در هتلهای مشهد شده است که امیدواریم شاهد حضور گردشگران در این ایام و استفاده از این فرصت باشیم.

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.