آبشاری که مستقیم به اقیانوس می ریزد.

آبشار خودش به تنهایی یک چشم انداز زیبای گردشگری است. ساحل اقیانوس هم جایی است که هر کسی آرزو دارد تعطیلات خودش را در کنار آن بگذراند. حالا تصور کنید نقطه ای در جهان باشد که آبشار و ساحل اقیانوس با یکدیگر تلاقی پیدا کنند. قطعا این نقطه جغرافیایی تکه ای از بهشت گم شده بر روی زمین است.

آبشار مک‌وی که در پارک ایالتی جولیا فایفر (Julia Pfeiffer) قرار دارد دقیقا همان تکه ی گمشده بهشت است. این آبشار که سرچشمه اش از نهر «مک‌وی کریک» در چند صد متری ارتفاعات است چشم انداز بی بدیلی را در این منطقه ساخته است که هر ناظری را خیره می کند. نته قابل توجه در مورد این آبشار است که به نام آبشار «جزرو مدی» نیز در میان علاقه مندان به گردشگری مشهور است. در واقع این آبشار ان چنان به اقیانوس نزدیک است که با جزر و مد دریا تغییر وضعیت می دهد.

دلیل نام گذاری این آبشار به نام جزر و مدی نیز همین موضوع است. به این خاطر که این آبشار دقیقا در نزدیکی جایی که جریان‌های جزر و مدی اقیانوسی رخ می‌دهند پایین می آید. بیشتر از این ها یعنی در حدود ۲۰ سال پیش کل جریانات آبی آبشار مک‌وی مستقیما و با فشار ناگهانی به داخل اقیانوس می‌ریخت. اما بعد از آتش سوزی ۱۹۸۳ و رانش زمین در سال ۱۹۸۵ که در این منطقه رخ داد اندکی در مسیر آبشار تغییراتی ایجاد کرد که باعث زیباتر شدن چشم انداز آن شد. آبشار مک وی در نوع خود کم نظیر است چون یکی از معدود آبشارهای جهان می باشد که مستقیما به درون اقیانوس راه می یابد و همین مسئله باعث شده است که به یکیاز بی نظیر ترین چشم انداز های گردشگری طبیعی در آمریکا و جهان تبدیل شود.

آبشار مک‌وی در واقع ۲۶ متر ارتفاع دارد. ساحل اقیانوس در این منطقه یک خلیج کوچک خوش آب و هوا را شامل می شود و این آبشار در آن قرار گرفته است. که چشم انداز آن به خصوص از بالا بسیار زیبا و شگفت انگیز است. نکته قابل توجه دیگر ان است که برای حفظ محیط زیست این منطقه هیچ جاده ای برای رسیدن به این ساحل و آبشار احداث نشده است و گردشگران یا باید از بالا به آن نگاه کنند و از دیدن اش لذت ببرند یا باید با استفاده از قایق های بادبانی کوچک و پارویی استقاده کنند و به مدخل این آبشار و کنار ساحل زیبای ان بروند. البته گردانندگان پارک ملی و مسئولان گردشگری این ایالت در آمریکا برای گردشگران یک جاده از بالای آبشار ساخته اند که از همان خوبی رو به آبشار و مناظر اطراف دارد. این منطقه تمام طول سال توسط گردشگران مورد بازدید قرار می‌گیرد. در شب ها نیز آسمان پر ستاره این منطقه به این چشم انداز جلوه ی ویژه ای می بخشد.

3

2

5

1

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.