مهار آتش در پارک ملی گلستان

اسماعیل مهاجر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان صبح امروز با اعلام مهار آتش در پارک ملی گلستان به ارایه گزارشی از اقدامات سازمان پرداخته و گفت: اقدامات سازمان به محض وقوع آتش سوزی در روز یکشنبه با پیگیری ریاست سازمان با وزیر کشور در هیات دولت و برای دستور به ستاد مدیریت بحران به منظور اعزام بالگرد آغاز شد. همچنین دیروز این پیگیری ها ادامه یافت و ضمن تماس با وزیر دفاع و استاندار گلستان خواستار پشتیبانی از عملیات اطفاء شد.

وی افزود: طی عملیات دو روز گذشته ستاد مدیریت بحران استان، استانداری، مسئولین منابع طبیعی، هلال احمر، فرماندار مراغه تپه، فرماندار گالیکش و بخشداری و دهیاری این مناطق با تمام توان به نیروهای سازمان حفاظت محیط زیست پیوستند. همچنین مردم روستاهای لهن در، یامبلاغ، گی داغ و یل چشمه نقش بسیار پررنگی در اطفاء حریق داشتند. 
مهاجر گفت: یک گروهان ارتش با تجهیزات کامل اطفاء انفرادی به مناطق صعب العبور هلی برد شده و نقش بسزایی را ایفا کردند. 
مهاجر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان تاکید کرد از آنجا که هنوز کنده ها در برخی مناطق شعله ور است، عملیات اطفاء کامل در این منطقه با استفاده از خودرو و اسب توسط محیط بانان تا دو تا سه روز دیگر ادامه دارد. البته اعزام بالگرد هنوز می تواند بسیار موثر باشد و میزان خطر را کاهش دهد. 
از سوی دیگر احمد نبوی مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان، به پیگیری های انجام شده با ستاد فرماندهی کل قوا، سردار محمدرضا آشتیانی، سرلشگر محمد باقری، سردار هاشمی و نیز آقای احمدزاده مدیر «پنها» به این منظور اشاره کرده و یادآور شد که با توجه به شرایط کنونی آب و هوایی و احتمال تکرار اینگونه حوادث، سازماندهی لازم و ایجاد شبکه واکنش سریع در این زمینه در دست اقدام است. 
همچنین معاونت توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان در این زمینه با معاونت بحران ریاست جمهوری مکاتبه داشته که منجر به اعزام بالگرد هلال احمر در روز گذشته به منطقه شد. این اقدامات با معاونت عملیات بحران سازمان پدافند غیرعامل نیز صورت گرفته و آن سازمان قول همکاری برای اعزام بالگرد در روز جاری را داده است.

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.