مساجد شناور توریستی

به تازگی در برخی از کشورهای مسلمان و حتی غیر مسلمان به منظور جذب گردشگر و توریست خارجی اقدام به ساخت مساجد بر روی آب کرده‌اند که نام برخی از مساجد و کشورهایی که اقدام به این کار کرده‌اند در ذیل آورده شده‌است:

مسجد الرحمه در شهر جده در عربستان و معماری سنتی با معماری مدرن در ساخت این مسجد تلفیق شده است.

jamnews-masjed-daryaye-sorkh (1)

مسجد تنگه مالاکااما در یکی از جزایر مصنوعی مالزی در سال ۲۰۰۶ به طور کامل بر روی آب ساخته شده است.

مسجد روی آب

در ایتالیا در شهر ونیز مسجدی شناور فقط به منظور جذب گردشگر خارجی ساخته شده و به جای سنگ و چوب و آجر از توپ ژیمناستیک در آن استفاده شده است.

2989c9b16ab035d7b6f4305bc7880671

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.