کسب امتیاز رونق گردشگری خارجی توسط دولت یازدهم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta) به نقل از میراث فرهنگی، خبرگزاری سی ان ان در آخرین گزارش خود در تحلیل بازار گردشگری خاورمیانه از سونامی گردشگران خارجی به ایران یادکرده که این روزها در محافل ورسانه‌های داخلی کشور مطرح شده است.

 “جابر لشگری” یکی از کارکنان هتل پارسیان تهران می‌گوید که تعداد چمدان‌هایی که هر روز در مسیر ورودی هتل تا اتاق مهمانان حمل می‌کند، ۵۰ درصد افزایش یافته و کار او دو برابر شده است. درهمین حال با توجه به افزایش ۲۱۵ درصدی بازدیدکنندگان خارجی از ایران، مقامات ایرانی از عبارت سونامی گردشگران استفاده کرده‌اند. “زهرا مناف زاده” مدیر فروش و بازاریابی هتل آزادی می‌گوید این افزایش گردشگران نشان می دهد که باید برای تامین فضاهای اقامتگاهی کاری بکنیم.

تهران با حدود ۱۲ میلیون جمعیت، تنها دارای سه هتل ۵ ستاره است. چهارمین هتل از این دست در حال احداث است اما بیشتر هتل‌ها در تهران در حد هتل آپارتمان‌های کوچک باقی مانده‌اند. “فرمان غفاریان” مالک دو شعبه هتل بزرگ تهران می‌گوید که افزایش مشتریان در ماه‌های اخیر او را به فکر توسعه شعبه‌های این هتل واداشته است. وی می گوید:«درحال حاضر در تهران با کمبود هتل مواجه‌ایم و این افزایش تقاضا و پیش بینی‌ها درمورد ادامه این روند افزایشی، برای ساخت هتل‌های بیشتر ایجاد انگیزه کرده است.»

در ایران بسیاری از کسانی که در صنعت گردشگری فعالیت دارند، امتیاز این رونق گردشگری ایران را به ریاست جمهوری “حسن روحانی” می‌دهند که در کمپین تبلیغاتی خود وعده داده بود که در زمینه تسهیل صدور ویزا و حل مشکلات تحریم از طریق مذاکره با غرب اقدام کند.

به گفته مناف زاده با روی کار آمدن حسن روحانی مردم از نقاط مختلف دنیا علاقمند شده‌اند تا به ایران بیایند و از نزدیک شاهد تحولات کشور باشند.

دراین میان کسانی که در صنعت گردشگری ایران فعالیت دارند از رونق کسب و کاری که ایران را بحق سزاوار آن می‌دانند، خوشحالند.

برای جابر، دربان هتل پارسیان این شرایط به معنی حمل چمدان بیشتر و کمک به گردشگران خارجی برای شناخت فرهنگ غنی و مهمان نوازی ایرانیان است. او می‌گوید:«احساس خوبی دارم وقتی که گردشگران را می‌بینم که خوشحال وخندان ایران را ترک می‌کنند خصوصا وقتی که با شوق و حرارت درباره ایران حرف می‌زنند.»

اسماء بهتاش

من اسماء بهتاش، رئیس هیئت مدیره شرکت بینش فراگیر ارک سفر هستم. دوره کارشناسی رو در رشته مدیریت جهانگردی و دوره کارشناسی ارشد رو در رشته اکوتوریسم دانشگاه تبریز گذروندم. از اوایل تحصیلم به مباحث گردشگری علاقمند شدم و تصمیم گرفتم علاوه بر تحصیل، در این زمینه فعالیت کنم. از این رو، تصمیم خودم رو با تولید محتوای گردشگری برای ضمیمه گردشگری سفرنامه ارک عملی کردم. همچنین به عنوان سردبیر نشریه کوله پشتی، فصلنامه تخصصی گردشگری انجمن علمی جغرافیا و گردشگری دانشگاه تبریز، در کنار هم‌تیمی‌های خوش ذوقم بودم. از سال ۱۳۹۳، کسب و کار ما با عنوان ارک توریسم، وب‌سایت تولید محتوای تخصصی گردشگری، راه اندازی شد. من به مباحث فرهنگی علاقه‌مندم و در مورد فرهنگ تبریز در ارک توریسم می‌نویسم. به زبان‌های فارسی، انگلیسی و ترکی استانبولی مسلطم. راهنمایی تور و اجرای رویدادهای گردشگری از دیگر فعالیت‌های مورد علاقه‌ام هست. از سال ۱۳۹۶ نیز در پروژه یک دقیقه با تبریز با هدف تولید محتوای ویدیویی برای شهر زیبای تبریز همکاری می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.