پارک مینیاتور تبریز

پارک مینیاتور تبریز واقع در خیابان گلکار و انتهای پارک آنالار و آتالار ، توسط سازمان زیباسازی شهرداری تبریز در سال ۱۳۹۰ احداث شده است. این پارک به مینیاتبریز نیز معروف است. بازدیدکنندگان علاوه بر گذراندن اوقاتی خوش در فضای سبز این پارک ، می توانند جاذبه های منحصر به فرد شهر تبریز را در اندازه ای کوچک تر از واقعیت مشاهده کنند. آثار تاریخی و دیدنی تبریز که به صورت مینیاتوری و ماکت ساخته شده اند ، شامل عمارت ائل گلی ، کاخ شهرداری ، ارک علیشاه ، مقبره الشعرا ، برج خلعت پوشان ، مسجد کبود ، برج یانقین ، کلیسای مریم مقدس ، ساختمان بانک ملی ، ساختمان ایستگاه راه آهن ، پل کابلی و کاخ استانداری می باشد.

مینیاتبریز در کنار معرفی آثار تاریخی به مسافران ، به یک مرکز گردشگری و دیدنی برای شهروندان نیز تبدیل شده است. شاید به دلیل اینکه پارک مینیاتور اولین پارک موضوعی در تبریز می باشد ، این پارک برای شهروندان این قدر خوشایند است.

لازم به ذکر است که حفظ و شناساندن میراث گذشتگان به نسل امروز و فردا یکی از مهم ترین اهداف در سراسر جهان است که به منظور دستیابی به آن ، روش های جذابی در نظر گرفته می شود و ماکت پارک ها هم یکی از این روش ها می باشد. اما متأسفانه برخی از بازدیدکنندگان این موارد را نادیده گرفته و اقدام به انجام کارهایی می کنند که منجر به تخریب این آثار هنری می شود. لذا از مسئولین خواهشمندیم که به مسائل امنیتی و محافظتی آثار بیشتر توجه نموده و از اقدامات تخریبی جلوگیری کنند. امید است با توجه مسئولین محترم و شهروندان و مسافران عزیز ، این پارک به یکی از نمادهای شهر تبریز تبدیل شود.

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.