اخبار گردشگری ایران و جهان اسفند ماه ۱۳۹۲

آمریکا مقصد برتر چینی‌ها

دررقابت های گسترده ی جهانی برای جذب گردشگران چینی به عنوان ثروتمندترین و ولخرج‌ترین گردشگران جهان، امریکا همچنان جذاب‌ترین مقصد گردشگری برای توریست‌های چینی است، به ویژه برای کسانی که برای نخستین بار قصد سفر دارند.

افزایش ۳۳ درصدی گردشگری در کردستان عراق

گردشگری کردستان عراق درسال ۲۰۱۳ با ۳۳ درصد رشد، یکی از بهترین سال‌های شکوفایی خود را پشت سر گذاشت.به گزارش صدایعراق ، گردشگریمنطقهخود مختارکردستانعراق،درشرایطی که بیشتر کشورهای منطقه و نیز کشور عراق ، به دلایل مختلف ازجمله ناآرامی‌های داخلی با رکورد در گردشگری مواجه هستند، کردستان عراق با رشد ۳۳ درصدی درجذب گردشگر خارجی سال پرسودی داشت.

یک لبخند ساده، گردشگر چینی را راضی می‌کند

پاریس به عنوان یکی از بزرگترین مقصدهای گردشگری برای چینی‌ها، دست به انتشار راهنمای ویژه گردشگران چینی زده است که به منظورارائه روش‌های مناسب در برخورد با گردشگران چینی در اختیار کارکنان صنعت گردشگری فرانسه قرار گرفته است .دراین راهنما آمده است: یک لبخند ساده و خوشامدگویی به زبان چینی، گردشگر چینی را کاملا راضی و خوشحال می کند . این راهنمای گردشگری توسط شورای منطقه ای گردشگری وابسته به اتاق بازرگانی پاریس تهیه شده و به لحن ونحوه بیان وارتباط متقابل با گردشگران چینی و خوشامد گویی به آن‌ها اختصاص دارد.

گوگل نقشه محبوب‌ترین شهرهای جهان را ارائه کرد

طبق بررسی‌هایی که از سوی گوگل در حال انجام است، مکان‌های محبوب عکاسان که بیش از هر نقطه دیگر جهان، مورد عکسبرداری قرار می‌گیرند، مشخص شده‌است.طبق بررسی‌هایی که از سوی گوگل وبا استفاده از امکانات متنوعی چون گوگل ارث، گوگل مپ، ویکی پدیا و فوراسکوار در حال انجام است،مکان‌هایی که بیش از هر نقطه دیگر جهان، مورد عکسبرداری قرار می‌گیرند، مشخص وجدول محبوب‌ترین مکان‌های دیدنی منتخب عکاسان جهان شناسایی و معرفی شده است.

خطر کم آبی درکمین استانبول

باکاهش ۳۴ درصدی سطح آب در ذخایر آب استانبول که در شش سال گذشته بی سابقه بوده است، نگرانی ها از خطربروز خشکسالی،استانبول را فراگرفته است.

تلاش بریتانیا برای دور کردن گردشگران از لندن

مقامات گردشگری بریتانیا با نگرانی ازاین که لندن از گردشگر اشباع شده اما دیگر شهرهای کشور از نعمت گردشگری تهی مانده، می‌خواهند طرحی رابرای جذب گردشگران به دیگر نقاط این کشور به اجرا دردرآورند.مقامات گردشگری بریتانیا قصد دارند به منظور ایجاد تعادل در گردش مالی و درآمد حاصل از صنعت گردشگری، طرحی برای جذب گردشگران به دیگر نقاط این کشور به اجرا درآورند.بیشتر گردشگران خارجی از رانندگی در جاده‎های این کشور به دلیل رانندگی در سمت راست، خودداری می‌کنند.

اخبار کشور:

منفعتی ۴۰ درصدی برای گردشگران با لغو تحریم‌های هوایی

توافقنامه ژنو، فرصتی برای تجهیز ناوگان هوایی ایران به وجود آورده و حتی خبرها از خرید هواپیماهای جدید حکایت دارند. در این میان فعالان گردشگری معتقد هستند تحقق این مهم منفعت ۳۰ تا ۴۰ درصدی مردم را به همراه خواهد داشت.سفرهای هوایی همواره یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌های حمل و نقل به شمار می‌روند. اما این نوع سفر در ایران با بالا رفتن عمر ناوگان هوایی به یکی از پر استرس‌ترین راه‌های حمل و نقل تبدیل شده‌است. چراکه به دلیل تحریم‌های موجود عمر ناوگان هوایی کشور به ۲۲ سال رسیده و این در عرف بین‌الملل یعنی فاجعه.

ایران باید برای پذیرایی از گردشگران اروپایی آماده شود

رئیس فراکسیون تاریخ و توسعه گردشگری مجلس با اشاره به علاقه گردشگران اروپایی برای ورود به ایران و بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی کشور، می گوید: گردشگری ایران باید برای پذیرایی از گردشگران اروپایی آماده شود و ضعف‌هایی که در این زمینه وجود دارد را برطرف کند.

رونق گردشگری، از اصلی‌ترین نتایج توافقنامه ژنو خواهد بود

سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس با اشاره به روند انجام توافقاتی هسته ای ژنو می گوید که بهبود وضعیت گردشگری یکی از اصلی ترین نتایج توافقنامه ژنو است. نتیجه ای که خود آن می تواند دلیلی برای بهبود جایگاه ایران در جهان شود.

زمین گردشگری ناهموار است؛ بخش خصوصی صبور باشد

معاون گردشگری با اشاره به آنکه بخش خصوصی باید صبر بیشتری داشته باشد تصریح کرد: رویکرد ما نسبت به بخش خصوصی رویکردی مشارکتی و همکاری دوسویه است و با افرادی که مسئولیت هایی گرفته اند و کارهای موازی انجام می دهند ، کاری نداریم. در این راستا بخش خصوصی باید متناسب با موقعیت و شرایط با ما همکاری کند. امید است در سال جدید با بودجه و برنامه ریزی جدید شاهد کاهش مشکلات و حل شدن آن‌ها باشیم.

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.