اخبار گردشگری در ماه ۱۳۹۲

 
یادمان آرامگاه شاعر بزرگ،حکیم نباتی در روستای تاریخی اوشتبین آماده بهره برداری است
سرویس خبری ارک – معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس ، از اتمام احداث یادمان آرامگاه حکیم ابوالقاسم نباتی ، شاعر نامی خطه آذربایجان ، در روستای توریستی اشتبین خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس عادل نجف زاده گفت: مقبره جدید آرامگاه این شاعر نامی آذربایجان با هزینه ای بالغ بر چهار میلیارد ریال توسط منطقه آزاد ارس طراحی و اجرا شده است.
بازارچه دایمی صنایع دستی در تهران دایر می شود
سرویس خبری ارک – معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور از ایجاد نمایشگاه و بازارچه ی دایمی عرضه ی صنایع دستی در پایتخت خبر داد که قرار است در یکی از مجموعه های تاریخی تهران دایر شود.
یک معدن سنگ ساسانی در فیروزآباد فارس شناسایی شد
سرویس خبری ارک – خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ یک معدن سنگ‌ ساسانی در انتهای تنگ معروف پشمه‌ای در کوه پودنه شهرستان فیروزآباد کشف شد. گفته می‌شود این معدن از آنجایی که نزدیک به کاخ اردشیر بوده یکی از مکان‌های مناسبی بوده که برای بهره‌برداری سنگ جهت برش و تراشکاری ساسانیان مورد استفاده قرار می‌گرفته است .
اربیلکردستان عراق، مقصد گردشگری پیشنهادی نشنال جئوگرافی
سرویس خبری ارک – شهر”اربیل”در کردستان عراق در جمع ۲۰ مقصد گردشگری پیشنهادی نشنال جئوگرافیک قرار گرفت. به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، نشنال جئوگرافی که از سایت‌های معتبر جهان در حوزه ی صنعت گردشگری محسوب می‌شود، در گزارشی به معرفی ۲۰ مقصد گردشگری پیشنهادی برای سال ۲۰۱۴ پرداخته است که شهر “اربیل”در منطقه کردستان عراق نیز در جمع آنها قرار دارد.
اخبار گردشگری جهان
سرویس خبری ارک – از ۳۰ آذر الی ۳ دی ماه ؛ صنایع دستی منطقه ارس در نمایشگاه ICCH پکن ارائه می شود.
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از حضور صنایع دستی منطقه ی ارس در نمایشگاه بین المللی دستاوردهای خلاق” ICCH” پکن خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس عادل نجف زاده افزود: آثار شش هنرمند آذربایجان شرقی با همکاری منطقه آزاد ارس ، معاونت صنایع دستی کشور و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی در پکن به نمایش در می آید.
هفتصدو نود هزار عمره گزار ایرانی از اول دی ماه به عربستان می‌روند
سرویس خبری ارک – حسن سرخوشمدیرکل برنامه ریزی، پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت خبر داد که اعزام عمره گزاران ایرانی به حرمین شریفین از اول دی ماه شروع می‌شود.
حسن سرخوش»مدیرکل برنامه ریزی، پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت در همایش مدیران و مسئولین ستادی و استانهای سازمان حج و زیارت که عصر روز گذشته برگزار شد ، گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته از اول دی ماه تا ۲۳ اسفندماه امسال، ۳۷۱ هزار و ۲۰۰ نفر و در ایام تعطیلات نوروز سال ۱۳۹۳، ۶۰ هزار و ۵۸۰ نفر در مرحله اول اعزام‌های عمره مفرده ، به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.
آسانسور۱۰۶ساله در ترکیه میزبان هزاران گردشگر است
سرویس خبری ارک – یک آسانسور۱۰۶ساله در ترکیه که نمونه‌های کمی از آن در جهان موجود است، روزانه میزبان هزاران گردشگر است.
این آسانسور که در شهر گردشگری ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه قرار دارد، قدمتی حدود ۱۰۶سال دارد و تنها چند نمونه از آن در آمریکا‌، چین، برزیل،‌ سوئیس و پرتغال وجود دارد.
به گزارش ورلد بوتن، این آسانسور در سال ۱۹۰۷توسط یک تاجر یهودی در وسط یک برج آجری احداث شد و پس از تبدیل شدن برج به رستوران و کافه در سال ۱۹۹۲‌، به جاذبه جدید گردشگری ازمیر تبدیل شد
موزه چمدانی؛ جاذبه جدید گردشگری روسیه
سرویس خبری ارک – به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا ، موزه چمدانی که به مناسبت ۱۲۰سالگی یک شرکت تولیدکننده کیف و ساکهای دستی لوکس و گران‌قیمت در «میدان سرخ»شهر مسکو ، پایتخت روسیه راه‌اندازی شده ، به جاذبه جدید گردشگری این شهر تبدیل شده است.
به گزارش رویترز، این موزه چمدانی حاوی۲۵اثر تاریخی متعلق به این شرکت است که میزبان هزاران گردشگری است که برای دیدن آن راهی میدان سرخ می‌شوند . در میدان سرخ روسیه علاوه بر موزه چمدانی ، مقبره لنین ، کاخ کرملین و کلیسای جامع سنت باسیل نیز قرار دارند و بسیاری از خیابان‌های اصلی مسکو هم به این میدان که روزانه میزبان هزاران گردشگر است ، منتهی می‌شوند .
برای »قیر درمانی«به دهلران بروید
یک کارشناس حوزه‌ی گردشگری گفت: وجود چشمه‌ی »قیر روان«در دهلران ، فصل تازه‌ای از درمان را با عنوان »قیر درمانی«گشوده است .
ترکیه، قهوه و سنت‌های وابسته به آن را ثبت جهانی کرد
سرویس خبری ارک – قهوه ترک به عنوان میراث غیرمادی ترکیه درفهرست میراث جهانی ثبت شد. پیش از این ، دولت ترکیه اعلام کرده بود که تمام سنت‌های وابسته به قهوه را هم ثبت می‌کند.
 
نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.