سود سرشار انگلستان از توریسم موسیقی

سرویس خبری ارک – ۷٫۷میلیون گردشگری که با هدف شرکت در فستیوال ها و کنسرت های موسیقی به کشور بریتانیا سفر می کنند ، سالانه دست کم ۸۶۴ میلیون پاوند برابر با ۱٫۴ میلیارد دلار عاید اقتصاد ملی این کشور می کنند.

طبق گزارش موسسه ی موسیقی انگلستان که موسسه ای متشکل از گروهی از ترانه سرایان و مدیران و شرکت های ضبط و اجرای موسیقی درلندن است ، اجرای موسیقی زنده و فعالیت انواع گروه های موسیقی دربرگزاری کنسرت در انگلستان به تنهایی عامل جذب بیش از ۷٫۷ میلیون گردشگر است که مجموعا ۱٫۴ میلیارد پاوند طی مدت سفر خود خرج می کنند.

این گروه با انتشار این گزارش بر این نکته تاکید دارد که این کشور نیازمند تعیین و تمرکز بر استراتژی های ویژه ای در زمینه توریسم موسیقی است.

طبق همین گزارش ضمن تاکید بر نقش صنایع خلاق در جذب و رشد محرک های رشد اقتصادی بر ارتقا و تقویت موسیقی در مناطق مختلف کشور و تعیین تشکیلاتی برای ارتقا و حمایت از اجرای موسیقی زنده در کشور توصیه شده است.
طبق محاسبات انجام شده از سوی موسسه موسیقی بریتانیا نزدیک به ۱۹٫۷۰۰ شغل تمام وقت متکی به توریسم موسیقی و فعالیت های وابسته به آن هستند.

“فرگال شارکی”مدیر اجرایی موسسه یاد شده می گوید: »هنر موسیقی سهم بسیار مهمی در ارتقای توریسم بریتانیا دارد و از این طریق محرک رشد خوبی در اقتصاد است ؛ زیرا هزاران شغل را درمناطق مختلف سراسر کشور و ارتقای سطح کیفی زندگی ما تداوم می بخشد«
طبق همین بررسی ها دولت ضمن توجه به نکات یاد شده باید نگرانی های موجود پیرامون سیستم صدور ویزا برای هنرمندان خارجی و نیز اعمال مقررات معین جهت برخی معافیت های کوچک مالیاتی را مورد توجه قرار دهد.

نادره مشهور

سلام، من نادره مشهور هستم، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد برنامه ریزی گردشگری از دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت بینش فراگیر ارک سفر. به گردشگری، عکاسی و گرافیک علاقه مندم و در زمینه توسعه کسب و کارهای جدید نیز فعالیت دارم. فعالیت خود را در حوزه رسانه و گردشگری از سال 92 و از روزنامه ارک آغاز کردم. در ارک توریسم مقالاتی در حوزه جاذبه‌های گردشگری تاریخی تالیف میکنم. مدیر اجرایی پروژه یک دقیقه با تبریز هستم و ترجمه مقالات به زبان آلمانی و فرانسه را بر عهده دارم. به واسطه علاقه به برنامه نویسی و گرافیک بخشی از مسئولیت توسعه وب سایت ارک توریسم را نیز بر عهده گرفته ام. امیدوارم روزی ارک توریسم به مرجع اصلی اطلاعات گردشگری ایران و تبریز تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.